Wanneer een deken op

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fredi98

Wanneer een deken op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 16:45

Heey bokkers! :P
Wanneer doen julle je paard/pony een deken op?
Ik heb gewoon een recreatie paardje, die niet geschoren word/is, 's nachts binnen staat en gewoon 1 deken opkrijgt.
Ik heb namenlijk het gevoel dat hij het nogal koud heeft :brr: , en mijn shetlander heeft alweer een behoorlijke dikke wintervacht.
Wie helpt mij? Ik heb namelijk geen zin in een ziek paardje ;) :D
Groetjes Frederike

Mandy_B

Re: Wanneer een deken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:53

Hier zijn al heel veel topic's over. Even goed de zoekfunctie gebruiken. ;)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:04

Waarop baseer je dat gevoel dat je paard het koud heeft? Staat hij te bibberen? En wat heeft de wintervacht van je shetlander ermee te maken? :?

Mijn paarden krijgen een deken op als ik denk dat dit nut heeft voor ze, meestal gaat het dan om een combinatie van (langdurig) regen en wind. Eentje krijgt in de winter snel problemen met zijn rugspieren, dus die heeft in de winter een deken op, maar nu heeft hij hem nog niet op.

fredi98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 17:15

Waratje schreef:
Waarop baseer je dat gevoel dat je paard het koud heeft? Staat hij te bibberen? En wat heeft de wintervacht van je shetlander ermee te maken? :?

Mijn paarden krijgen een deken op als ik denk dat dit nut heeft voor ze, meestal gaat het dan om een combinatie van (langdurig) regen en wind. Eentje krijgt in de winter snel problemen met zijn rugspieren, dus die heeft in de winter een deken op, maar nu heeft hij hem nog niet op.

Hij staat de hele tijd voor het draad, tussen 2 bosjes, af en toe zie je hem steeds het zelfde rondje lopen, tussen de bomen, uit de wind. hij eet niet, en als er iemand naar buiten komt, gaat hij, in de wei en in de stal hinneken.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:22

Of hij heeft gewoon zin in lekkerder eten dan dat kleffe natte gras dat er nu in de wei staat...... Als ze het koud hebben en er is gras dan gaan ze gras eten om de kachel te stoken. Tuurlijk kunnen ze het met dat guurdere weer comfortabeler vinden op stal, maar dat is niet hetzelfde als "het koud hebben".

sor_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:33

mijn paard die staat met een 0 grams deken op. vandaag geschoren maar ook nu nog steeds een 0 grams deken

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:35

in september, want dan beginnen ze de wintervacht aan te maken

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:48

nicky_rilana schreef:
in september, want dan beginnen ze de wintervacht aan te maken

Grapje zeker...die van mij zitten al in de wintervacht :+

De temp. is nu zo enorm gedaald en veel wind en regen,gister was een goede dag om met een 0-grams regendeken te beginnen ;)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:15