Lilo hapt naar rosborstel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xHAGELSLAGx

Lilo hapt naar rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 19:35

Haloww,,
Ik heb een lievelingspony Lilo c.a. 11 jaar oud.
Schimmelmerrie, ik denk Welsh x Arabier.
c.a. 1.60 m hoog.

Maar nu mijn probleem.
Ik poets Lilo vaak uitgebreid.
Vind ik leuk, vindt zij leuk, vindt instructeur leuk.
Nou hartstikke goed natuurlijk.
Met de linkerkant gaat het prima - maar dan de rechterkant...
Als ik de rosborstel op Lilo's hals leg, hapt hij.
Ik dacht: Ze heeft ergens pijn! - En ik haalde mijn instructeur erbij, die er zeker van was dat er niets aan de hand was. Ik aaide haar, fluisterde woordjes in haar oren en pakte toen de zachte borstel - ik liet die ros maar even zitten - uit mijn poetskist. En toen deed ze niets! Nou ja, da's raar het moet dus wel aan de ros liggen! Wat denken jullie ervan??

monique_s

Re: Lilo hapt naar rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:41

Het kan best zijn dat ze aan die kant toch een gevoelige plek heeft zitten.
Ik kon die van mij voorheen ook gewoon poetsen maar heeft door een blessure last van haar rug gekregen en nu onder behandeling van osteopaat. De rechterkant kan ik gewoon poetsen maar zodra ik aan de linkerkant over haar hals ga, gaan haar oren al in de nek en bij haar buik draait ze zich naar me om.
Ze laat heel duidelijk merken dat het erg gevoelig is en dat ze het niet prettig vind dus probeer ik daar rekening mee te houden en hopelijk wordt het beter na de behandelingen...

Ka_tje

Re: Lilo hapt naar rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:47

Om eerlijk te zijn denk ik toch ook wel dat ze een gevoelige plek heeft daar op haar linker kant.
Mijn paardje kon ik vroeger nooit roskammen. Ze was erg gevoelig en trok haar rug weg (en soms stampte ze met haar achterbeen). Ik dacht ook dat er niets aan de hand was. Tot ik eens een osteopaat had laten langskomen (voor een ander probleem). Sindsdien kan ik haar roskammen. Fantastisch vond ik dat! Had nooit gedacht dat dit zou overgaan.