Hij heeft daar een eigen stukje weide (wel paarden rond) en lijkt volledig tot rust gekomen, hij laat zelfs z'n voordroog liggen om later op te eten, nog nooit meegemaakt

Mijn idee was om hem dat stukje weide te geven en dan indien nodig bij te voeren met voordroog (heel droog voordroog). Eventueel zelfs nog in de zomer, het gras dan beperken zeg maar. Maar nu zit ik toch te twijfelen ... Ik wilde hem eerst voor de winter een soort paddockje geven, waar hij dan in kon rondscharrelen en dan had de rest van de weide volledig rust. Maar na een paar dagen was hij me zo chagrijnig

Nu ligt het stukje langs dat van hem nog vrij en dit zou ik kunnen bijhuren. Dan heeft hij zeg maar 1 groot stuk maar het is wel afgezet, dus ik kan het als 2 aparte weides gebruiken. Hier ben ik nu serieus over aan het nadenken. Het is dan uiteraard wel het dubbele van het huurgeld (dat is het mindere eraan

Zou dit de moeite waard zijn? Dat ik een stukje heb waar ik echt een weide van maak (liefst met zo weinig mogelijk meststoffen, dus dan is het handiger als ik wat meer heb zodat het tijd heeft om te groeien), en een stukje waar hij de rest van de tijd op kan. Of heeft hij echt beter niet teveel qua gras en zou ik het net zo goed kunnen met het stukje dat ik nu heb? Uiteraard met dan bijvoeren van voordroog.
Geen idee of er nog voordelen/nadelen zijn waar ik zo niet meteen aan denk?