Ik ben weleens benieuwd wie zijn paard er ook ivm blessure op boxrust staat.
Die van mij staat nu zo'n 4 weken op rust, eigenlijk mocht hij alleen boxrust maar ik heb met de dierenarts overlegd dat hij ook een stukje buiten mag. Mijn paard heeft een inloopstal (die ook gewoon geheel dicht kan als het moet) en ik heb een stukje voor hem dat hij zijn stal uitloopt en dan op een vierkantje van 2 bij 2 staat. Hij kan dus niet draven maar wel voldoende stappen, en lekker buiten kijken. Ik merk dat mijn paard dat meer accepteerd dan een hele dag op stal.
Wat doen jullie tegen de verveling?
Ik merk namelijk dat mijn paard zich wel verveelt zo alleen. Hij staat op een zandstukje en krijgt nu per dag onbeperkt hooi dus hij heeft wel altijd wat te knabbelen als hij wilt. Ik ga wel (bijna) iedere dag even grazen met hem zodat hij ook wat gras binnenkrijgt en even uit dat kleine stuk is.
Waarom staat jullie paard op boxrust?
Die van mij omdat sowieso zijn kniebanden verrekt zijn, er kan nog wat met de miniscus aan de hand zijn maar daar doet mijn DA op dit moment nog geen uitspraak over omdat dat heel slecht te zien is op een echo.
Hoelang moet die van jullie minimaal rust hebben?
Die van mij 6 weken waarvan we er nu 4 op hebben zitten.

Edit: Mocht dit verkeerd staan, mijn excuses! Ik wist niet waar ik het anders moest zetten, bij Medisch of hier.