Voor dat ik mij ernstig druk maak wil ik toch even jullie mening horen. Ik kreeg om half 7 een telefoontje dat mijn pony uit de wei gebroken was. Gelijk diekant opgegaan. Toen kwam gelukkig een goede kennis al met hem aangelopen. Bleek dat hij paar keer door stroomdraad is heen gerent, of najaa onderdoor. Over een sloot is gesprongen en vast heeft gezeten in het prikkeldraad.( Niks geen wondjes of dergelijke.) Hij was helemaal bezweet. Warm en rusteloos.
Nu net kreeg ik een smsje van een vriendin waar hij stond. Dat hij nog steeds warm was. Lusteloos En dat het zweet er van af druppelde. ( En het is nu 3 uur geleden dat ik hem zo aantrof.)
Het kan zijn dat ponylief flink veel spierpijn heeft.. Heb je ook zijn temperatuur opgemeten? Warm/lusteloos kan namelijk ook een teken zijn van beginnende/kleine koliek, dit zou ook kunnen door de stress van het ontsnappen namelijk.
Sim
Geplaatst: 01-10-11 21:59
Kan best dat ie een soort van shock heeft. Zou het toch in de gaten houden en bellen voor een advies van de DA.
BigOne
Geplaatst: 01-10-11 22:00
Toch even DA laten komen, pony kan wel een lichte shock hebben of een beginnende koliek, het was wel erg warm vandaag maar na drie uur zou ze toch wel afgekoeld moeten zijn.
Michelle0601
Geplaatst: 01-10-11 22:00
gewoon even bellen, dan zal de DA wel bepalen of hij/zij het nodig vind om te komen kijken!
De dierenarts gebelt! En toch maar laten komen... Heb liever dat ze voor niks komen dan dat ik morgen denk: '' had ik maar''
Hij heeft hem helemaal onderzocht. En alles was inorde. hij was 38 graden en morgen kijken of het nog steeds zo is. Zijn oog zag er iets slecht uit, maar was niet beschadigd.
Al met al was er gelukkig niks aan de hand! Alleen een flinke schrok gehad!
wat goed dat je da hebt laten komen en t zo te zien meevalt, slaapt n stuk beter ik duim nog ff voor je mee dat t morgen ook goed blijft gaan en zijn oogje meevalt
Giolli
Zeg maar Ber!
Geplaatst: 01-10-11 23:35
Nu maar hopen dat morgen alles weer in orde is sharon! Gekke Douwe!!!