Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
En .... probeer niet te lang door te drammen op één iets, maar wissel af!!! M'n dochter moest een half uur lang "op neer op neer op neer" ... om te leren lichtrijden terwijl ze perfect een draf uitzit. Als ik lesgever zou zijn zou ik het afwisselen met even sturen bijvoorbeeld, of met zelf de pony aan te laten sporen voorzichtjes
. Verder de kindjes leren dat ze mogen praten tegen de pony waar ze op rijden, dat ze zo de aandacht van hun pony vasthouden ...

Barb schreef:spelletjes met pony's van Franka Zeelen, zo heet dat boekje.
Het artikel waar ik het over had stond overigens in 2000 in Bit, editie 67. Er stonden toen een paar spelletjes bij en die zagen er erg leuk uit! Toch wel jammer dat ik al een grote meid ben... 
Dit is alleen wel voor kinderen die al wat beterkunnen rijden. Met beginnertjes is het te moeilijk. Leer de kinderen een beetje been geven, door op een leuke manier tempowisselingetjes in te bouwen. Wat ik ook weleens doe is dat ik ze mee laat tellen in galop.. een twee drie. LIggen ze vaak helemaal in een deuk, maar het is wel goed voor het gevoel voor ritme etc. Of ik laat ze draven met hun armen over elkaar, sturen zonder teugels.. je kunt zoveel verzinnen haha, ik ben ook nog steeds bezig met nieuwe dingen verzinnen!