Ik heb vandaag mijn scheer apparaat gekocht, maar nu kijk ik net in het koffertje en zit er dus geen olie bij. Nu is mijn vraag welke soorten olie kan je nog meer gebruiken?
Gewoon scheermachine olie kopen, in noodgevallen gebruikte ik eerder nog wel eens zonnebloemolie maar ik heb mij laten vertellen dat dit slecht is voor het scheerapparaat en dat die erdoor kan vastlopen of kapot. Dus sindsdien niet meer gebruikt eigenlijk. Het is wel belangrijk dat je op tijd een druppel olie erop doet, zeker bij een nieuwe.
Je moet ook naaimachine olie gebruiken. Een scheerapparaat heeft niet veel olie nodig. Wanneer je iets anders gebruikt bijvoorbeeld zonnebloemolie dan loopt je scheerapparaat vast. Zou ik dus niet doen
loulou
Geplaatst: 01-10-11 09:30
inderdaad naaimachine olie. vaak verkrijgbaar in de ruitersportzaak of boerenbond.
Waar kun je eigenlijk scheermachine olie / naaimachine olie kopen?
loulou
Geplaatst: 01-10-11 21:32
loulou schreef:
inderdaad naaimachine olie. vaak verkrijgbaar in de ruitersportzaak of boerenbond.
Lusitana
Geplaatst: 01-10-11 23:43
Naaimachine olie kun je ook kopen bij halfords, en bikeshops, sommige grote supermarkten en uiteraard bij winkels die naaimachines verkopen!
Je kunt geen olie gebruiken die in de keuken gebruikt wordt. Dat is van een heel ander soort, veel dikker en zuurder. Naaimachine olie is een zeer zuivere, zuurvrije dunne olie.