Nu had ik dus een paar opties, zoals een Ainsley, een Hulsebos, of een Euroriding. Aangezien ik eigenlijk geen zin heb om een 2dehands te kopen en dan weer te moeten tobben met de vorm van een "ander" paard, wil ik toch voor een nieuwe zadel gaan die ook echt op en aangemeten word. Nu was Euroriding dus een goede optie, en nu zit ik te tobben tussen het model "Luxor" en model "Diamant"
De luxor :

Euroriding Luxor
Engels dressuurzadel dat zich kenmerkt door een extra diepe zit en zachte anatomisch gevormde kniesteunen. Dit zadel heeft een uniek kussenkanaal zodat de zenuwbanen die langs de doornuitsteeksels van de ruggenwervels lopen op geen enkele manier belast worden.
Dit klinkt dus echt ideaal voor Bob, omdat op deze manier zijn rug het minst belast word, daarbij is de diepe zit voor mij ook een pluspunt.
De Diamant :

Euroriding Diamant Dressuur
Populair Engels dressuurzadel van top kwaliteit leder met een zeer goede pasvorm. De ingebouwde voorste stoot vormt met de tweede stoot een "V-vorm" die het zadel strak op de paardenrug trekt waardoor een optimale ligging wordt verkregen. De grote kniewrongen zorgen voor een optimale balans-zit.
Hier heb ik toch weer mijn twijfels bij, omdat er bij staat dat dit zadel strak op de rug trekt, en als je het mij vraagt kan hij hier dus last van krijgen, omdat hij dan weer een "benauwd" gevoel op zijn rug voelt, en op deze manier zichzelf weer zal vastzetten.
Beide zadels staan erom bekend dat het bredere zadels zijn, die de rug het minst belasten, maar ik denk zelf dat ik dan voor de Luxor ga, maar het probleem is.. ik zelf heb werkelijk nog nooit gehoord van dit zadel, en weet ook niet of er mensen tevreden over zijn of niet. IN de ruitersport zaak werd er alleen gepraat over de Diamant die goed zou zijn voor zijn rug, ik heb nog nooit van de Luxor gehoord..
En het andere probleem is, nu zit ik zo te surfen en dan staan er nergens prijzen... grrr, als ik iets wil, wil ik het ook wel METEEN !
Mijn grote vraag is nu...
Wie kent dit zadel, heeft er mee gereden en weet de prijs, wat was jou mening over het zadel enz enz..
Alvast bedankt
!