gedeelte weide eventueel verhuren ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Manon260

gedeelte weide eventueel verhuren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 11:45

Hoi !

Ik heb een weide met 3stallen en zadelkamer waarvan er momenteel, naast eigen pony, 2 grote stallen leeg staan, verder is er ca een halve Ha weide ter beschikking en kleine graspiste.

Ik zit een beetje met het idee te spelen van 1 of 2 stallen te verhuren maar heb geen idee wat hiervan te vragen, iemand misschien ideetjes ?

nb Zou het wel fijn vinden moest iemand samen met ons om de beurt willen voeren 's morgens, verder geen speciale dingen, wél weide én stallen proper houden én er geen vuilnisbelt van maken.

Wat vinden / denken jullie hiervan ?

friesiszwart

Re: gedeelte weide eventueel verhuren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 14:13

heeft zo zijn voordelen, samen de verzorging (voerbeurten en onderhoud misschien verdelen) en een maatje voor je paard.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 14:20

Goed contract opstellen waarin ten eerste je termijn bedrag staat en wanneer dit voldaan moet zijn.
En een opzegtermijn als blijkt dat jullie toch niet door een deur kunnen.

Er zijn veel goede voorbeeld contracten te vinden.

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 14:23

welke omgeving zit je? :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 14:43

Ligt aan de verdere zaken , zijn er goede uitrijmogelijkheden , hoe staan de paarden er in de winter bij , hoe gaat het met hooi inkopen / bijvoeren , dat soort zaken.

Als je het hooi bij de stalprijs in doet moet je sowieso al niet onder de 100 euro gaan zitten met je prijs.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 14:50

Lijkt me dat hier wel belangstelling voor is!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 14:53

En daarnaast heel belangrijk: in welke omgeving zit je.
Dat kan zo ook maar 100 euro schelen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:55

Ik heb het ook gedaan, rekende in de zomer voor shetlandertjes €50,- per maand incl. hooi. Wilde wel graag dat de eigenaren dan ook 2 middagen kwamen voeren (dagen bespreekbaar) ik deed alle ochtenden.
Ondanks duidelijke afspraken toch wat oliebol gehad en ben er nu wel een beetje klaar mee. Ik heb er nu nog 1 van een ander staan. Volgend jaar wil ik wel wat opfokwerk gaan doen maar het liefst met zo min mogelijk eigenaren erbij.

Manon260

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 22:27

Medie schreef:
welke omgeving zit je? :D

Tussen Brussel en Aalst in België ;)

Manon260

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 22:29

Polly schreef:
Ik heb het ook gedaan, rekende in de zomer voor shetlandertjes €50,- per maand incl. hooi. Wilde wel graag dat de eigenaren dan ook 2 middagen kwamen voeren (dagen bespreekbaar) ik deed alle ochtenden.
Ondanks duidelijke afspraken toch wat oliebol gehad en ben er nu wel een beetje klaar mee. Ik heb er nu nog 1 van een ander staan. Volgend jaar wil ik wel wat opfokwerk gaan doen maar het liefst met zo min mogelijk eigenaren erbij.

Heel erg bedankt voor je reactie !
Kijk, dàt is nu precies wat me al een tijdje tegenhoudt, miserie, alléé, of toch niet aan de afspraken houden, met andere eigenaren, als je alleen staat heb geen sores hé ;) maar heb 2 leuke, ruime stallen leeg staan op 't moment, of, ik zou weer wat paarden voor anderen moeten gaan rijden

Manon260

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 22:32

Iris82 schreef:
En daarnaast heel belangrijk: in welke omgeving zit je.
Dat kan zo ook maar 100 euro schelen.

Tja, hier in de buurt kom je niet aan een weideplaatsje, manèges en pensionstallen met degelijke faciliteiten betaal je hier in de omgeving toch al snel minimum 325 tot zelfs 450€ in de maand, en, dan heb je in de meeste gevallen zelfs geen weidegang, soms paddock, drukbezette piste(s), en weideplaatsjes van 150-225€ voor weide en stal, incl voeren en service, is echt vrij duur hier, en dat is àls je al een weide met/zonder stal(letje) vindt
Laatst bijgewerkt door Manon260 op 30-09-11 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 22:32

dat laatste lijkt me het beste

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 22:33

Daar zal vast wel vraag naar zijn, maar let wel op dat je goede afspraken maakt met betrekking tot wat beide partijen ervan verwachten. Het zou vervelend zijn als jij straks voor alles opdraait, terwijl jij verwacht dat zij ook het een en ander zouden doen.

Manon260

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 22:35

friesiszwart schreef:
heeft zo zijn voordelen, samen de verzorging (voerbeurten en onderhoud misschien verdelen) en een maatje voor je paard.

Ja, heeft voordelen, maar lijkt me, van verhalen heb ik dat dan, dat het soms moeilijk is dat men zich aan de afspraken houdt, lijkt me best leuk om een maatje voor paardje te hebben maar heb een beetje bang van dat men zich niet aan de afspraken gaat houden na een tijdje

Manon260

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 22:40

it_is_me schreef:
Daar zal vast wel vraag naar zijn, maar let wel op dat je goede afspraken maakt met betrekking tot wat beide partijen ervan verwachten. Het zou vervelend zijn als jij straks voor alles opdraait, terwijl jij verwacht dat zij ook het een en ander zouden doen.

Kijk, dààr heb ik nou een beetje bang voor :o

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 07:04

Manon260 schreef:
it_is_me schreef:

Kijk, dààr heb ik nou een beetje bang voor :o

Dat is zeker heel belangrijk maar ook duidelijk maken hoe je het wil zien. Ik had zelfs iemand die alle dagen de drollen van het pad schepte en ondanks meerdere keren vragen heel veel moeite had met even een bezem eroverheen halen, zag er niet uit. Let er dus goed op dat je duidelijk bent en blijft in wat je van je klanten verwacht. Op een gegeven moment ging ik me aan alles ergeren en ging ik zelfs met tegenzin naar de paarden. Inmiddels ga ik weer met veel plezier, tsja ik moet alles zelf doen maar voor mij staat dat in het niet tegenover al het plezier wat ik er weer in heb.
Wel mis ik wat aanspraak en vooral als ik eens een weekendje weg wil, iemand die een keertje voert. Voorheen kon ik nog weleens vragen aan een van de anderen of ze eens een voerbeurt op zondagochtend wilden overnemen, maar tegenwoordig voer ik gewoon wat later, zijn nu alleen mijn eigen pony's niet dat dat minder uitmaakt maar je kan moeilijk bij een betalende klant later voeren..

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 08:27

Kan je zelf geen paardje erbij kopen? Je zal dan wel alles zelf moeten dan en je mist dan ook aanspraak van anderen, maar je eigen privacy en het doen zoals je het zelf wilt is ook heel wat waard!

Manon260

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 10:27

denk meer en meer dat het, misschien herrie die ik me dan op de hals haal met vreemde mensen erbij, misschien beter is ja van er nog ééntje bij te kopen en verder stal leeg, tja, dan is dat maar zo, ergens is het wel spijtig, er zoeken veel mensen een plekje, maar hun aan afspraken, op termijn meestal dan, houden is nog niet zo makkelijk lijkt me

@all : bedankt voor jullie reacties !

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 10:33

Als ik jou was zou ik je plekje gewoon aanbieden / adverteren , en HEEL duidelijk in die advertentie zetten wat je van de mensen verwacht. Degenen die er geen zin in hebben om zich aan allerlei regeltjes te moeten houden vallen dan al heel snel af , en degenen die (normale / logische :P ) regeltjes niet meer dan normaal vinden , komen er juist op af :)

Mensen die gewoon op een fijne manier voor de paarden willen zorgen en het waarderen als de boel er netjes en goed georganiseerd bij ligt , en samen voor de paarden willen zorgen (qua elkaar afwisselen / taken verdelen) zitten juist te springen om een plekje bij iemand die er ook zo over denkt :j

Je neemt dan gewoon alleen iemand waarbij je echt een hele goede klik hebt , en met duidelijke afspraken.
Als het ook maar even niet goed voelt begin je er niet aan. Wie weet komt de perfecte stalgenoot wel langs en heb je er heel veel plezier van :)

Manon260

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 10:45

Bedankt voor je reactie !

Ik kan het een keertje adverteren inderdaad en kijken wie er allemaal op reageren ;)
Misschien heb je inderdaad wel gelijk, afwachten maar dan hé.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 11:13

Amalarab schreef:
Lijkt me dat hier wel belangstelling voor is!

ik zeg dit wel maar ik heb het tot nu toe zelf niet aangedurfd.
ik heb ook overwogen er eentje bij te nemen van een ander tegen een lage prijs en dan het werk delen. maar ik geniet zo van het 'eigen baas' zijn dat ik het nog even zo laat! :o

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 11:25

het kan ook goed gaan ik doe dit al jaren zo
100- incl hooi, weiland, buitenbak ( alleen geen afssluitbare stal maar een schuilstal) en meehelpen
we bespreken van te voren wie welke dag gaat en dan wordt gevoerd, wei schoongemaakt en ook de mesthop maken we gezamelijk leeg

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:19

We hebben hier in principe ook een plekje vrij , maar voor 100 euro gaan we dat echt niet redden , dan leggen we er op toe en dat vind ik ook weer niet nodig :n

Plaatselijke hooiboer vraagt dit jaar 6,50 euro per baaltje hooi , en per D-pony eten ze een half baaltje per dag in de winter als ze niet op de wei kunnen. Wanneer het een vervelende winter is komt dat dus neer op 15 baaltjes per maand , ofwel 15 x 6,50 = 97,50 euro alleen al aan hooi....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:52

ik heb geluk dat ik het rdelijk geprijsd kan krijgen, maar 100- is idd spotgoedkoop
wilde dit jaar omhoog gaan met de prijs, maar elke ochtend worden nu de paarden voor mij verzorgd en de wei schoongemaakt, en avonden doen we in overleg
zoveel hulp is me nu meer waard dan de kosten, ik speel net quiette

ik voer grote balen voordroog a 35- per stuk, waarvan ik er 2 a 3 verbruik in de winter voor alle paarden

Manon260

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 17:00

Allemaal : bedankt voor jullie vele reacties maar, ik ben er nog niet uit wat ik ga doen ;)