Shetlander op pensionstal.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

Shetlander op pensionstal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 09:50

Mijn shetlander heeft altijd dag en nacht buiten gestaan zonder schuilstal, weer en geen weer zonder dekens.
Nu ben ik opzoek na een andere plek alleen wil wel iets in de buurt, ik kwam uit bij een pensionstal waar ze nog een plekje hadden.

Het zitten wel wat nadelen aan, hij moet snachts na binnen. En dat kost natuurlijk ook veel meer. Maar heeft dit ook nadelige gevolgen voor mijn pony. Savonds op stal sochtends weer op het land. Savonds krijgen de andere paarden brokken, mijn pony hoeft geen brokken (mischien volgend jaar als die echt aan het werk is)

Hij heeft weleens 2 nachten op stal gestaan dat ging veder prima, maar als ik hem ooit weer gewoon 24/7 na buiten wil doen kan dat dan nog?
Kan ik het maken om hem geen brokken te geven terwijl de rest wel krijgt, moet hij dan een klein beetje krijgen?

Ik vind het eigenlijk ma strontverwend :') en onnodig maar ik wil wel een plek in de buurt waar meerdere mensen zijn mocht ik een keer problemen met hem hebben.

Wat vinden jullie?

InezFlip

Re: Shetlander op pensionstal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 10:24

Niemand?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:30

Hij krijgt er zeker niets van om s' nachts binnen te staan. Wel zou het kunnen dat ie het te warm gaat krijgen (omdat hij altijd buiten heeft gestaan) en eventueel daar ook jeuk van. Een oplossing zou dan zijn om hem gedeeltelijk te scheren.
Ze worden dik van lucht, maar een handje brokjes of bijvoorbeeld muesli is geen probleem.

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:35

Als je wisselt kan je het inderdaad beter nu doen, denk niet dat je pony het nu al te warm krijgt als ie 's nachts naar stal gaat. Midden in de winter is het lastiger wisselen. Onze shet heeft ook altijd 's nachts op stal gestaan en met de verbouwing heel de winter 24/7 buiten. Ging heel goed was nog een strenge winter ook en nu staat ie weer 's nachts op stal. Wij geven haar trouwens een klein handje muesli als de andere brok krijgen. Gewoon omdat ie dan ook wat krijgt.
Succes

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:07

Ik heb mijn pony's juist altijd op een pensionstal gehad. Ik werkte er wel flink mee (mennen en fietsen) en ze kregen bij het avondvoer een handje brok voor het idee.
Inmiddels probeer ik ze elk jaar zo lang mogelijk op het land te houden en alleen als het qua bevriezen van het water onhoudbaar word gaan ze een paar weekjes naar stal. Dat is wel een stal waar ze overdag niet lekker buiten kunnen vndaar dat ik ze ook liever lekker op het land heb, kunnen ze fijn luchten.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:39

Mijn shet staat snachts ook binnen en als de andere paarden gevoerd worden krijgt ze een paar korrels biks. Dat gaat prima..

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:42

Mijn shetje staat ook op een pensionstal.
Deze krijgt een paar korrels meusli en in stukjes gesneden wortel.
ik zou me er niet druk over maken.
Ze staat overdag op de weide. en snachts binnen, ze werkt best hard.
en word ook geschoren.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:46

Geen probleem, gewoon doen.
Wel zijn vacht in de gaten houden zoals hierboven gezegd word.
En wat betreft het voeren, geef hem dan een paar korrels.
Dan word hij niet ''overgeslagen'' want dat vind ik ook sneu.
En die paar korrels kunnen zeker geen kwaad.
Succes!

essiepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:54

Gewoon doen hoor. Ik heb zelf een minipony in pension staan. Was ook gewend om 24 uur per dag op het land te staan.
Nu overdag op het land, 's nachts op stal.
Hij krijgt verder 's ochtends en 's avonds ruim hooi en een handje muesli, voor de smaak!!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:58

Is geen probleem hoor. Mijn tinker was ook gewend aan 24/7 buiten, en boven verwachting vind ze haar stal helemaal niet eens erg wat ik wel verwachtte (ook alleen 's nachts op stal). Ik kan haar zelfs poetsen met de deur open :) Brokken krijgen ze bij mij op stal ook, maar die van mij krijgt daar maar 2x per dag een handje van. Gaat prima :)

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:54

Ik sta ook gewoon op een pensionstal met mijn shetlander en ijslander.
Ik wil ze niet op brok hebben maar omdat de rest 's avonds wel krijgt krijgen die van mij een paar korrels voor idee.
Mijn shetlander staat al van jongs af aan bij pensionstallingen