Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ingvdh schreef:hangt er ook vanaf hoe groot jouw paard/pony is. Met een wat kleiner dier kan je naar de 15x30 gaan maar als je een paard hebt die wat grotere stappen neemt kom je niet uit met 15 meter, dan moet je echt naar de 20x40 gaan wil je een beetje uit de voeten kunnen zonder je paard in allerlei korte bochten te wringen.
Serendip90 schreef:20 proberen aan te houden, anders is het met een groot paard niet te doen!
Op de eerste pensionstal waar iks tond hadden we 30 bij 15, dat is echt krapjes. Ik heb een e-[ony, dan kun je nog wat, maar een vriendin met een groot paard, die was in 3 galopsprongen (wij wijze van) aan de overkant.
Vervolgens een bak van 20 x 40 gehad, standaard, maar wel fijn dat je een "lange" zijde hebt. En vanaf zaterdag weer 20x 60(en dat vind ik altijd weer te groot voor mezelf alleen :p Gebruik meestal het "nieuwe" gedeelte niet (eerst 20x40, stuk aangelegd :p).
Om te rijden zou ik 20 aanhouden, omdat het vooral recreatief is (en met hoeveel mensen rijdt je er tegelijk? Scheelt ook.... Op de manege met 12 pony's in een bak van 20 x 40 ging ook, maar fijn is anders)