Ik en een vriendin hebben sinds kort ons eigen stukje land. Dit land is helemaal omringt met bomen, ze kunnen hier dus ook lekker van eten. Ik vroeg me dus af, als bomen of planten giftig zijn, eten ze dit toch niet? Of geldt dit niet voor alle boomsoorten? Ik weet niet wat voor bomen er allemaal staan, dat zou ik misschien eens op moeten zoeken dan. Maar als ze toch niets giftigs eten, is dit ook niet nodig natuurlijk.
ik zou er maar niet van uit gaan dat paarden niet aan giftige planten eten. Ik heb eens meegemaakt dat een paard aan de taxus van de buren had gegeten,binnen een uur was hij dood.
ik heb taxus in de tuin..heel giftig! en zon grote blauwe spar geloof ik ook. en zon andere boom, geen idee hoe die het met die rode bessen en groenen bladen heel het jaar door die stekel bladeren.
niet handig vlak bij een paarden bedrijf.
YvonneV
Geplaatst: 29-09-11 20:05
paardenfreak schreef:
geen idee hoe die het met die rode bessen en groenen bladen heel het jaar door die stekel bladeren.
hulst?
Christiene
Geplaatst: 29-09-11 20:08
ja hulst dat was het! is ook giftig zei mijn baas tenminste.
eikels zijn ook giftig als die bomen er staan en ze er teveel van binnen kijrgen!
Ashley5760
Geplaatst: 29-09-11 20:08
Alle groenblijvers, (die in de winter dus nog groen zijn bv laurier, naaldbomen etc) zijn giftig. Alleen in verschillende mate. Als hij hap laurier neemt zal hij niet meteen dood zijn, als er toevallig takje taxus binnenkrijgt, uur erna dood...