Hallo allemaal! Ik had een vraag waar ik zelf niet helemaal uitkom. Ik heb een Friese merrie gekocht van 6 jaar. Echt een super beestje, ben er helemaal blij mee. Nu dus mijn vraag; ik woon in den haag waar dus weinig paddock/weidegang is. Mijn paardje is niet gewend om op stal te staan, dus dat is eigenlijk het probleem! Ik zou graag in de buurt van mijn huis willen staan, maar daar zijn alleen maar maneges en pensionstallen. Kan je een paard, die alleen maar gewend is aan de vrijheid wel opsluiten in een stal? Ik zelf ben bang dat ze doodongelukkig word of heel vervelend. In de buurt van Monster en omgeving zou ik persoonlijk het liefst willen staan, maar ik kan daar niks vinden wat lijkt op een 'paddock paradise'. Wat vinden jullie? Is het zielig? Ik weet het even niet meer! Sorry voor m'n geklaag hoor! Groetjes bibi
Opsluiten in stal vind ik not done, of het paard het nu gewend is of niet! Ik zou gewoon verderzoeken en desnoods zelf wat verder willen rijden naar stal, dan is je paardje tenminste gelukkig. Buiten kunnen met soortgenootjes is zowat de basisbehoefte van paarden. Het is misschien even stevig doorzoeken maar normaal is er wel een geschikte stalling te vinden hoor, in welke regio je ook woont. Je hoeft ook niet op zoek naar paddock paradise, gewoon een plek waar je paard minimaal 5-6 uur per dag naar buiten kan (24/7 zou ideaal zijn natuurlijk) is ook gewoon goed
maximuss
Geplaatst: 26-09-11 18:58
En is er geen pensionstal in de buurt waar ze genoeg weidegang kan krijgen (liefst met andere paarden)? Paddock paradise ga je niet gemakkelijk vinden denk ik maar gewone weidegang toch wel?
joyce B
je moet je niet blind staren op een "concept". vraag gewoon om je heen naar stallen, ga er kijken hoe de paarden er bij staan en waar ze buiten kunnen lopen en vraag hoe de verzorging en het buitenzetten/binnenzetten stalling./weidegang/paddock precies geregeld is...
Dank jullie wel voor de reacties. Natuurlijk ben ik niet voor het opsluiten. Ik vraag me alleen af, of het zielig is voor een paard om op stal te staan als hij/zij dit niet gewend is. Met mijn vorige pony stond ik op een manege, maar dit wil ik niet meer. Het is mij te duur en niet gezellig. Er is wel een pensionstal bij mij in de buurt maar daar hebben ze dus geen weidegang of iets. Ik heb nu wel een ideaal plekje voor d'r maar het is niet om de hoek. En aangezien mijn vriend de auto nodig heeft voor z'n werk ben ik van hem afhankelijk, en dat is vervelend. Ik moet gewoon even goed zoeken, hopelijk vind ik iets in de buurt! Groetjes Bibi
Lastig is dat. Ik heb mijn paard van een pensionstal verhuisd naar een boerderij. Hier staat ze de hele dag in een koppel buiten. Maar natuurlijk niet zo luxe als een pensionstal. Dat is iets waar je toevallig achter moet komen, of er zo'n soort plek is. Zijn er in het buitengebied waar jij woont, niet boerderijen of zo, waar ze een kleinschalige pensionstalling doen?
Hoi, ja die zijn er wel, maar ze zitten allemaal vol. Het enige wat echt in de buurt zit zijn pensionstalletjes zonder weidegang of uitloop. Ik zal gewoon nog even verder moeten zoeken, Miss vind ik alsnog wat! Groetjes:-)
Ik heb een plekje voor dr hoor, alleen daar wil ik dus niet blijven. Vandaar dat ik opzoek ben naar iets anders. Maar een bak, weiland (zomer en winter) en goede uitrij mogelijkheden in den haag? Dat is echt niet te doen! Vandaar dus mijn vraag, of het erg is om een paard op stal te zetten als ze dat niet gewend is.
Nee paarden moeten wel naar buiten kunnen. Kan je niet eens zoeken in Leidschendam ofzo? Daar zijn veel stallen bij boeren etc.
Antar
Geplaatst: 29-10-11 00:42
Dat is heel erg voor haar / Hem . Een paard is een buiten dier , stallen zijn eens gebouwd om het paard snel te pakken voor de koets , oorlogen en voor de boeren die het land moesten bewerken . Niet om een paard/pony zowat 19 uur in te zetten , ze krijgen vreselijke stress , luchtzuigen , kribbijten en noem maar op ervan en veel energie die ze niet kwijt kunnen . Een paard is het gelukkigste als hij buiten staat in een kudde .
Weet je , ze moesten de mens eens in een stal 1 week zetten ,, zonder telefoontje , zonder iets en afhankelijk wanneer je je eten krijgt , Kijken wat de mens in dat geval gaat doen .