containerstal of bouwpakket-stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikkebenhier

containerstal of bouwpakket-stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 17:50

Wegens uitbreiden van paarden-aantal, moet ook het aantal stallen aangepast worden :-)
Nu zitten we met een groot dilemma: een container of bouwpakket?
Het gaat om 2 stallen (min 3x3).
Wat zijn de voor- en nadelen?
Wat is het verschil in prijs?
Waar kopen?
Wie kan mij helpen?

bromfiets

Re: containerstal of bouwpakket-stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:52

Ik lees eventjes mee :)

Hoewel ik op marktplaats hele mooie houten stallen heb gezien voor niet te veel geld. Een container heeft het nadeel dat hij erg warm wordt in de zomer tenzij je hem betimmert.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:53

Zijn containers wel in 3 meter breed te krijgen? Ik dacht dat die op iets van 2,5 meter zaten. Maximaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:56

Heb goede ervaringen met containerstallen. Ik had hem van Cassatrans in Lutjewinkel geloof ik, of Lutjebroek, in elk geval kop Noord Holland (Bruno Casanelli). Werd geleverd met licht en waterpotjes, als je wilt kun je ook nog voerbakken erin krijgen. De mijne moest na meer dan 2 jaar helaas weg van de gemeente (terecht, ik had hem in de voortuin en dat is hartstikke illegaal, voor de voorgevel, maar dat wist ik toen ik hem plaatste nog niet) en is toen weer opgehaald door Bruno, zonder problemen, kreeg er nog meer dan de helft van wat ik er voor gegeven had voor terug. Ik had een container van plywood, zou nooit van metaal doen i.v.m. de hitte, condens en roestvorming en kou. Mocht je een telefoonnummer willen, pb maar. Je vind hem ook op Marktplaats, als je zoekt op Cassatrans of stalcontainer. Dit bedrijf levert door het hele land begreep ik toen van hem.

O ja, mijn container was inderdaad niet helemaal 3 meter breed, maar mijn paard van dik 1.65 kon er prima in staan, al moet ik er wel bij zeggen dat ik haar nooit opsloot, ze kon naar buiten en binnen wandelen. Ze is in de container bevallen (toen had ik het tussenschot tijdelijk verwijderd) en ook dat ging perfect.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:00

Wij hebben een bouwpakket: 2 stallen van 3x3 en een tussenruimte van 3x3 met achter de stallen nog plek voor de voertonnen ed.
We zijn zeer tevreden!

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:33

Containers zul je niet vinden van 3x3, die zijn standaard rond de 2,5 meter breed.
Bredere varianten kunnen niet zomaar hier in NL over de weg,.

kobus123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:50

veersche schreef:
Wij hebben een bouwpakket: 2 stallen van 3x3 en een tussenruimte van 3x3 met achter de stallen nog plek voor de voertonnen ed.
We zijn zeer tevreden!

Waar heb je dat bouwpakket vandaan? En was dat duur?

Gilalh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:55

Afbeelding

Vorig jaar laten zetten, zeer tevreden over de stallen, afwerking, levering.
Je kan er zelf van laten maken wat je wil.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:30

Dat is ook een mooie opstelling Gilalh, maar daar heb je geen ruimte om je voer en zo neer te zetten, toch?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:44

Containers zijn maximaal 240 cm breed, buitenmaat.
De lengte is 12 of 6 meter.
Hoogte 280, buiten maat.
Ik zelf heb twee 12 meter containers staan en gebruik ze als inloop stal, geiten stal en opslag van allerhande artikelen.
Let er wel op. bijna alle gemeentes in Nederland willen een vergunnings aanvraag zien voor een vaste stal en ook voor container stallen.
Op marktplaats zijn er diverse bedrijven te vinden die container stallen en prefab stallen verkopen.
Grootste voordeel van een container is, je laat hem neerzetten en je bent klaar.
Verstop hem een beetje achter het huis en je kan voorlopig zonder vergunning uit de voeten.

Een prefab stal moet een fundatie vloer hebben.
Dat komt er extra bij.
Vergunning aanvragen, want weer slopen en je bent al je geld kwijt.

Marengogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 09:41

Lees hier ook even mee.