zoektocht naar paardvriendelijke stalling, moeilijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Billy20

zoektocht naar paardvriendelijke stalling, moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 13:28

Aangezien we binnenkort gaan verhuizen naar het hoge noorden ben ik op zoek naar stalling voor mijn paarden maar zucht wat een drama. Het enige dat ik wil is dat mijn paarden elke dag naar buiten kunnen, een goede bak en dat ze goed hooi krijgen. Maar met name dat elke dag naar buiten schijnt nogal een onmogelijke eis te zijn. Ben ik de enige die perse wil dat de paarden elke dag het land op gaan? O,ja mocht iemand iets weten omgeving Winsum (Gn) dan hoor ik het graag.

shilady

Re: zoektocht naar paardvriendelijke stalling, moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 13:33

Hoi billy
volgesmij moet er wel iets te vinden zijn in groningen :)
Neem is contact met Superbanjer hier op bokt zij woont ook in groningen en ze heeft zelfs een stal met uitloop :) En vd winter kwamen ze ook gewoon heel de dag buiten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:38

heel de winter weidegang is misschien moeilijk vanwege de kleigrond in grote delen van Groningen, maar er zijn ook gebieden met zandgrond en bij particulieren kun je ook geluk hebben.
Maar als een paddock of bak ook voldoet, heb je al wel meer keus.

Zie wel dat Winsum aan de "zee-kant" van Groningen ligt, daar is meer klei.
Aan de "Drenthe-kant" heb je meer zandgrond en zie je meer paarden het hele jaar op de weide lopen.

Vaak is hele dagen buiten in de winter bij de grotere stallen lastiger omdat die door het grotere aantal paarden meestal te weinig ruimte hebben in een bak of paddock voor alle paarden tegelijk. Bij kleinere stallen of particulieren of boeren die het er bij doen hebben mensen vaak wel de paarden in de bak, in een paddock, op een stukje winterwei of op een kavelpad door de weides voor de koeien bijvoorbeeld...