Wat doe je als:
* je twijfelt tussen scheren en niet scheren
* je paard eigenlijk zo kort mogelijk met dekens op wilt hebben
* maar je paard nu al dikke haren krijgt, snel zweet, langzaam droogt
* je al tig dekens hebt, maar er eigenlijk nog 1 bij wil kopen
Kijk, ik heb Kore al 2 jaar achter elkaar 2 keer per jaar geschoren, namelijk in November en in Januari. Dat ging allemaal eigenlijk best goed, al is het wel een gedoe met dat scheren en dekens. Nu heb ik de keuze, of haar kort in de vacht houden, of weer scheren. Als ik haar kort in de vacht wil houden moet ik NU beginnen met dekens, haar haar begint al te groeien en de rui wordt minder. Momenteel is het nog best warm overdag, maar `s nachts koud. Op stal doen ze niet aan dekens-op-en-af-doen voor klanten, en ik heb geen tijd `s morgens voor het werk eerst naar stal te gaan. Moet dus nu OF een waterdichte tussendeken kopen, of nu na het rijden haar half nat op stal zetten en wachten tot ik haar kan scheren. Ik heb alleen al best veel dekens, maar natuurlijk nog geen waterdichte tussendeken
en vriendlief was ook niet al te blij met mijn voorstel er nog een deken bij te halen....... wat zouden jullie doen? Kunnen ze er nu tegen wat vochtig op stal te gaan??

), en wil je niet scheren, idd dan moet je NU echt wel gaan beginnen...al ben je wel al wat laat want de basis van de wintervacht zit er al. Dat begint al eind augustus.