Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
No_No schreef:Ik zou de woningbouw even bellen. Je zou de gok kunnen nemen om hem bij huis te zetten, maar stel dat je buren er niet blij mee zijn... Dan heb je kans dat hij alsnog weg moet.
Somebitch schreef:Waar ga je de mest laten? Ik denk niet dat de woningbouw dit toe zal staan.
Kan je hem niet op een pensionstal zetten voor deze periode?
edith2 schreef:In de tuin lijkt me geen goede oplossing. Als jou shet z'n maatjes erg mist en de hele tijd de boel bij mekaar hinnikt? En ook zal je zijn mest af moeten voeren. Denk ook niet dat de woningcooperatie het goed vind maar dat kan je natuurlijk altijd vragen. Misschien een plekje wat verder uit de buurt? Want 24/7 voor de meeste shets is geen probleem. Succes!
Delaja schreef:Jeetje dat is lastig zeg!
In welke omgeving zit je? Misschien zit er wel een bokker in de buurt die een tijdelijk plekje voor je weet waar jij nog niet hebt gekeken!
Kentaro schreef:Als je het en bij de buren hebt geinformeerd en je hebt een oplossing voor de mest, zou ik niet gaan bellen naar de woningbouw!! (soort van slapende honden wakker maken...)
Je geeft zelf aan dat het voor tijdelijk is. Houdt er wel rekening mee, dat er van je stukje niets meer over is na een paar winter maandjes
Somebitch schreef:Ik zou het ook niet zomaar doen, wat als de woningbouw wel reageert? Je shet moet er in een keer uit? Waar laat je hem dan? Overigens vind ik een winterperiode ook wel erg lang om dat diertje alleen te laten staan.
Tamadine schreef:Is het geen mogelijkheid je paardje dan voor een aantal weken verder weg te plaatsen bij iemand met een stukje land? Ik denk dat je shetje daar gelukkiger zal zijn dan in zn eentje in je achtertuin.
Als je een oproep plaatst op bokt zijn er altijd wel mensen die je willen helpen.
Somebitch schreef:Ik heb het niet over bewegen.Maar over een vriendje.
![]()
Ja maar als de woningbouw zegt dat hij per direct weg moet dan kan je daar niets tegen inbrengen.
Kentaro schreef:Kun je niet van iemand een geitje lenen??
En anders gaat ie er niet dood van hoor! Ideaal is het niet, maar die paar maanden overleeft hij echt wel!
En mocht je toch iemand van de gemeente langs krijgen, is het vroeg genoeg om een andere oplossing te zoeken!
Helaas kan ik niet aanbieden hem tijdelijk bij ons te plaatsen aangezien de hele groep voor de wintermaanden op een klein stuk komt te staan, en dan heeft een 'buitenstaander' het echt niet fijn (weten we helaas uit ervaring)