Lantaarnpaal bij gemeente vragen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessie

Lantaarnpaal bij gemeente vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 13:04

Ik ben opzoek naar een lantaarnpaal waar ik mijn grote bouwlamp aan kan hangen zodat ik de rijbak kan verlichten.
Zijn hier mensen die daar ervaring mee hebben?
Wat zouden ze willen weten? Waar je de paal wil plaatsen, naam, adres?
Wat voor kosten zouden hier nog aan gebonden zijn.

Ben heel benieuwd :) Bedankt!

ps. Ik heb al op MP gekeken maar de meeste staan echt te ver weg bij mij vandaan

Carolaa

Re: Lantaarnpaal bij gemeente vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:05

Je kan inderdaad bij de gemeente navragen of ze afgekeurde lantaarnpalen hebben liggen. Misschien een loonwerker / wegenbouw werker in de omgeving? ( soms hebben die er ook liggen )

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:08

Je mag trouwens niet zomaar ergens een lantaarnpaal gaan neerzetten.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 13:53

Daar ben ik mee bekend Suzanne dank je!

Carolaa dat is een goede afgekeurde lantaarnpalen. Maar neem dat deze worden afgekeurd omdat ze niet meer stevig genoeg zijn? Zal is even googlen

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:41

Hoe het precies zit weet ik niet, maar er zitten best nog goede lantaarnpalen tussen. Maar je moet ze maar net treffen natuurlijk, kwestie van geluk hebben ;-)

edit: Ik vond nog een oud topic misschien dat je aan die informatie nog iets hebt?
[VSW] Bakverlichting, hoe wat waar? :)

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:45

Wij deden gewoon een bouwlamp aan een paal vastbinden, goedkopere oplossing is er denk ik niet.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 15:00

Tnx Carolaa! ik ga even door lezen :)

dynamiek ja dat zou ook wel gaan alleen heb ik niet echt een standaard bouwlamp formaat :P
Mijn lamp is een 50 x 50cm ;) dus moet echt een hele flinke paal hebben om hem op te zettenm liefste van metaal/allu

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 16:29

_Jessie schreef:
Tnx Carolaa! ik ga even door lezen :)

dynamiek ja dat zou ook wel gaan alleen heb ik niet echt een standaard bouwlamp formaat :P
Mijn lamp is een 50 x 50cm ;) dus moet echt een hele flinke paal hebben om hem op te zettenm liefste van metaal/allu

Als je nou eens naar een 2e hands ijzerzaak/bouwmarkt gaat? en daar vraagt om metalen buizen (hadden wij ook als paal ;-))
In Harskamp heb je zo'n 2e hands markt voor bouwartikelen, misschien in jouw woonplaats ook.

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 16:33

hou er rekening mee dat het nog mogelijk moet zijn om een lamp te verwisselen als die kapot is, dat je dan niet een hoogwerker moet huren. Ik heb van die kantelbare masten, dat is ideaal en die lampen zijn extra energie zuinig.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 16:44

liess1 schreef:
hou er rekening mee dat het nog mogelijk moet zijn om een lamp te verwisselen als die kapot is, dat je dan niet een hoogwerker moet huren. Ik heb van die kantelbare masten, dat is ideaal en die lampen zijn extra energie zuinig.

Gewoon de paal weer uigraven naar beneden halen en lamp verwisselen, goedkoper kan niet!

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:04

ligt eraan hoe ze in de grond staan, de meeste staan in het beton gegoten dus dan kan je lang graven

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:12

Misschien kan je ergens een kleine lantaarnpaal vinden ? Hier in het dorp hebben ze alle grote lantaarnpalen vervangen door kleinere. Heb je het gedoe van de kapotte lamp ook niet.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 17:16

Dank voor de reacties!!
Dynamiek ik ga is zoeken dat is een goed idee, een 2de hands ijzer winkel.

Liess1 zo'n kantelbare mast heb ik wel aangedacht maar ik denk niet dat die sterk genoeg zijn voor mijn lamp.
De lamp is dik 60x60 groot (oude stationverlichting) dus er moet echt een stevige paal. Zou zo'n kantelbare mast dat houden?

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:23

ik heb zelfs een mast waar 2 lampen aan hangen(een voor de rijbaan en een voor de longering die er achter ligt) is wel wat zwaardere kwaliteit dan de andere masten. Ze komen bij europmast vandaan. Ik heb voor mijn 20 x 60 rijbaan maar 3 masten nodig, omdat ze zo hoog zijn. Daarom heb ik ook geen schaduw in de bak, dat krijg je wel als je mast te laag is, en dan kijk je er ook tegenaan als je aan het rijden bent en wordt je verblind door het licht. De firma verkoopt ook alles los en maken van alles op maat. succes ermee

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 21:10

Dankje liess1! ik ga even kijken op de site!

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:03

is er geen schuur of boom oid waar je de lamp aan kan bevestigen?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 13:24

Truus we hebben wel een stal maar deze staat 20 meter van de bak af. Als we hier een lamp aan zetten dan krijg ik onwijs veel schaduw dus dat gaat helaas niet! Anders had ik het inderdaad wel gedaan :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:34

ik zou geen lantaarpaal bij de gemeente vragen als je geen vergunning hebt voor bakverlichting. dat is slapende honden wakker maken ;) als je wel een vergunning hebt of zeker weet dat je die niet nodig hebt, dan kun je het altijd proberen natuurlijk.

summerHF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:09

Wij hebben ze van een electrobedrijf. voor een prikie over kunnen nemen. alleen moesten we nog grondkabels aanschaffen maar nu hebben we wel 2 lantaarn palen.

nadeel van bouwlampen vind ik dat je erg veel schaduw werking hebt. met lantaarnpalen die je op het licht net koppelt hebben hier niet tot nauwelijks last van!!