Ik heb sinds kort een boer gevonden met 8 paarden waarvan 2 veulens. Er kunnen hier meiden rijden, tegen betaling van 8 euro per uur. Op zich klinkt het allemaal hartstikke leuk, je kan je eigen gang gaan.
Maar het verveldende is dat die boer er totaal geen omkijken naar heeft. hij geeft ze nu en dan is te eten, met een paar meiden proberen wij ze voldoende bij te voeren. soms geeft ie ze gewoon een week lang geen eten. ze staan er ook broodmager bij. en als ze is wat krijgen dan krijgen ze alleen maar ruwvoer
Sommige mensen kunnen paarden echt niet onderhouden. Wij proberen ons best te doen om ze zoveel mogelijk te geven, maar alleen ruwvoer is ook niet goed. en we hebben zelf het geld er niet voor om 8 paarden te onderhouden.Hoe kan je er voor zorgen dat die vent een flinke waarschuwing krijgt of iets anders. want dit kan niet langer voor die lieve paarden
.heeft iemand dit wel is meegemaakt, of tips wat we zouden kunnen doen.
ik had ook gehoord dat vroeger zijn schapen zijn weggehaald door de dierenbescherming. en iemand vertelde mij dat ze het ook geprobeerd hadden bij de paarden maar die vertelde hun daar verder niks aan kunnen doen.
Het is gewoon echt zielig om die beestjes zo bij elkaar te zien.
alvast bedankt voor jullie reacties.
Yust a carring Friend