Zou hier vraag naar zijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Destiny22

Zou hier vraag naar zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 20:33

Beste Allemaal,

Aangezien ik niet weet of mijn contract over twee maanden verlengd wordt. Zat ik te denken wat wil ik gaan doen, mocht het niet verlengd worden.

Nou dacht ik zal er vraag naar het volgende zijn:

Er zijn genoeg mensen die alleen een paard hebben, die geen tijd hebben om elke dag heen te gaan of een bepaalde periode niet kunnen om wat voor reden dan ook (zwangerschap, vakantie, studie etc.). Die het niet zien zitten of geen tijd hebben om een geschikte verzorgster te zoeken voor die periode.

Wat ik dan aan zou willen bieden is voor bepaalde dagen of periode het paard te verzorgen, dat kan dan variëren van los gooien, longeren tot rijden. Uiteraard tegen een vergoeding.

Zou hier vraag naar zijn en zo ja voor welke prijs?

Ik heb hier verder geen opleiding in en rij niet op hoog niveau.
Ik rij wel goed en heb veel ervaring met veel verschillende paarden, zowel met rijden als in de omgang.

Groetjes Annemieke

Caira

Re: Zou hier vraag naar zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:46

Niet om van te leven, ik zet mijn paard dan liever even stil dan dat ik er voor wil betalen, en er zijn zat mensen die mijn paarden dan willen verzorgen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:49

Mocht ik mn paard weg willen brengen voor bijv een aantal maanden en er voor moeten betalen ga ik op zoek naar een goede stal met kunde en die een goede naam heeft.

Er zijn genoeg stallen die het zelfde bieden zoals het door trainen bij ziekte of zwangerschap,
verder kan een stalgenootje vaak ook wel voor je doen dus ben bang dat er dus niet echt een markt voor is.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:30

Ik denk niet echt dat je hier veel geld aan zou kunnen verdien, om uberhaupt van te leven :o

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:31

Ik vrees dat het niet uitkan. Voor 'simpel' rijden of verzorgen heb je meestal wel een stalgenoot of een verzorger en voor serieus doortrainen (en daar zou ik nog wel voor willen betalen) wil je iemand met een goed CV en helaas dat heb je niet.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:37

Ik vind het sim bedacht van je maar geloof ook niet dat je er er wat mee gaat verdienen.

Als iemand al omhoog zit gaat die toch eerst op zoek naar een bijrijdster die ook mee betaald :j
En nu wil jij soortgelijk werk hebben en er voor betaald worden.

ik denk niet dat het gaat werken

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:45

Ik denk niet dat je ervan kan leven maar, in principe zou ik persoonlijk er wel interesse in hebben. Ik sta zelf op een kleinere stal waar het merendeel van de stalgenoten nog geen 16 zijn. Mijn paard is niet altijd de makkelijkste en ik wil niet het risico lopen dat zij een kind van een jaar of 14 het ziekenhuis in helpt. Waar iemand van 28 ;) vaak al iets beter een situatie in kan schatten. En makkelijker afspraken kan nakomen.
Nu staat mijn paard dus stil als ik geen tijd / zin heb. Ik heb al vaker rond gekeken voor een bijrijder maar, dat zijn vaak pennymeisjes die 2x doen wat jij wilt en de 3e keer hun eigen plan hebben. De volwassen bijrijder is vaak iemand die door wil trainen tegen een aardig bedrag. Doortrainen is voor mij niet belangrijk en het bedrag is daardoor al snel te hoog.

Bijrijders hoeven van mij niet mee te betalen en daardoor een eigenaars gevoel te krijgen en ik ben best bereid om bijvoorbeeld het lidmaatschap van de club te betalen en dan dus een kleine vergoeding voor het rijden.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:51

Sinds kort heb ik iemand die af en toe het even overneemt en ik ben al blij dat ze dat wilt doen, ik vraag er niets voor en zij ook niet....ga er dus echt niet voor betalen...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:31

Ik ben bang dat er weinig vraag naar is. Als je een paard wil laten door trainen(dus naar een hoger niveau) kies je meestal voor iemand die zich bewezen heeft in de sport. Ik kan niet uit je OP halen dat je jezelf bewezen hebt op een bepaald niveau. Verder zul je eerder succes boeken als je paarden kunt corrigeren of iets in die aard.
Als iemand voor wat langere tijd(zwangerschap, studie end) niet kan zou die denk ik eerder gaan voor iemand die gratis het paard verzorgt en longeert of rijdt. Of een betalende bijrijder. Als je er echt voor een tijdje uit ligt(maanden) wordt het al gauw een duur geintje om er iemand voor te betalen die een paar keer per week langs komt. Uitgaande van iemand die zoiets doet is 10 euro erg weinig en zul je toch al snel op 20 euro moeten gaan zitten als je het dier moet rijden. Ben je zo 2 uur kwijt en je reistijd en benzine. Als je dat dan 3 x per week wil is dat 60 euro per week en zo'n 240 per maand extra kosten bovenop de normale kosten.
Voor een maand is dat te overzien maar ik denk dat mensen eerder naar een eventuele paardenkennis gaat om tijdelijk iemand te laten rijden. Of vrienden van stal ofzo. Meeste paarden eigenaars zijn niet zo happig op vreemde die het paard overnemen dus ook dat werkt in je nadeel. Je zou wel kunnen doen als bijbaantje en wie weet hoe het uitgroeit. Maar daar zou ik niet zo snel van uit gaan.

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 23:23

wat al gezegd is , misschien als bijbaan bijvoorbeeld maar om er echt wat mee te verdienen denk dat dat niet gaat lukken maar goed wie weet loopt het wel en dus zou ik zeggen je kan het altijd proberen.
ik heb zelf mijn zusje als verzorgster voor mijn ponys.
op zich zou het wel wat zijn voor mij misschien , maar ik heb shetters en hoeven verder niet veel te doen .
maar ik zou er niet voor betalen.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:58

op dit moment doe ik het ook voor mensen wie een rondreis aan het maken zijn door italie. Heel leuk hoor :j maar je brood verdienen, nee echt niet..

CarolR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:35

Denk dat je gewoon een leuke job moet zoeken en een verzorgpaardje als HOBBY houden.

ansjeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 13:24

Net als hierboven denk ik dat je de paardjes beter als hobby kan houden en een baan kan zoeken.
Ik zou niet iemand gaan betalen om mijn paard beweging te geven, heb nu voor een dag een bijrijdster en die mag er gewoon op rijden van me.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 13:25

Tja , er zijn toch wel mensen die een bedrijfje opgezet hebben in het verzorgen van dieren waar de eigenaar even geen tijd voor heeft , hier in de buurt is dat bijvoorbeeld Melanie van http://www.pathome.nl :)

Ik kan me voorstellen dat als je niemand bij de hand hebt die je echt vertrouwd in zijn / haar kunde , dat je dan iemand in de arm neemt die op een professionele manier er mee om gaat en dus ook een naam hoog te houden heeft :)

Denk dat je dan wel eerder moet denken aan werkzaamheden bij de mensen thuis , en niet alleen de paarden maar ook bvb. de andere huisdieren , post , planten , dat soort dingen voor mensen die op vakantie zijn :)

suz_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 13:30

Ik denk ook niet dat daar veel vraag naar is, vooral in deze tijd qua vergoeding ervoor vragen...
Het scheelt dat ik op een grote pension stal sta en dat mijn paard naar butien komt, binnen komt, stallen gedaan worden en ze krijgt eten.. Dus als ik een paar dagen geen tijd heb en niet kom, weet ik dat ze het goed heeft.. Mocht er wat met haar zijn wordt ik ook gelijk gebeld..