Overkapping longeercirkel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_

Overkapping longeercirkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 18:05

Hallo allemaal,

Ik ben op het moment voor me stage bedrijf aan het uitzoeken of er de mogelijkheid is om de longeercirkel overkapt te laten maken.
De longeercirkel zelf staat dus al er moet alleen een overkapping overheen.
Nu heb ik iets gelezen over een soort tentjes maar daar kan ik alleen duitste site's van vinden. Bestaan er ook nederlandse leveranciers?
En bestaat er ook een ander idee wat je er over zou kunnen zetten? Zoiets als een houten overkapping?
Heeft iemand een idee voor mij?

setteke

Re: Overkapping longeercirkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:08

Een stapmolen is soms ook overkapt. Lijkt me dat je die constructie ook over een longeercirkel kan laten maken.
Misschien kan je er dan wat meer over vinden :D

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 18:12

Daar had ik nog niet eens aan gedacht! Thanks, zal ik eens proberen. :)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:16

Je kan dit ook laten doen door een aannemer die binnenbakken plaatst, maar je werkgever zal dan een aardige berg duiten neer moeten leggen (denk in de richting van 15.000), en waarschijnlijk moet de longeerring dan ook opnieuw worden aangelegd ivm fundering etc.

Je werkgever moet er ook aan denken: Hier heb je absoluut een bouwvergunning voor nodig, en als het geen bouwgrond is waar de roundpenn staat kan het jaren duren voordat je dat rond hebt, als je het uberhaupt rond kan krijgen!

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:22

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 20:10

@MLoeser: Er is zeker aan gedacht dat er een bouwvergunning nodig is, maar het schijnt dat er ook iets bestaat wat je dus in elkaar zou kunnen zetten en uit elkaar zou kunnen halen waardoor je een ander soort bouwvergunning nodig hebt die gemakkelijker te verkrijgen is. Het is ook niet de bedoeling dat de longeercirkel opnieuw zou moeten worden aangelegd.
Bovendien is er niet aan mij gevraagd om de vergunning te regelen maar alleen naar de mogelijkheden te kijken en uitterekenen hoeveel dit dan eventueel zou gaan kosten ;)

@lindatje: dankje, ik zal er eens naar kijken maar denk dat ik er wel wat aan heb!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 23:16

Poeh dit lijkt me nog best lastig je hebt namelijk met meerdere dingen te maken, het mag niet te licht zijn dat de wind er snel vat op heeft maar bv. ook niet te zwaar dat het de palen van de longeercirkel (ofwel de steunpunten) de grond in drukt en je dus verzakkingen krijgt.

Wat jij bedoelt is dus een soort partytent idee?? Maar dan rond en groot genoeg voor de longeercirkel?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 01:04

Lucy_ schreef:
@MLoeser: Er is zeker aan gedacht dat er een bouwvergunning nodig is, maar het schijnt dat er ook iets bestaat wat je dus in elkaar zou kunnen zetten en uit elkaar zou kunnen halen waardoor je een ander soort bouwvergunning nodig hebt die gemakkelijker te verkrijgen is. Het is ook niet de bedoeling dat de longeercirkel opnieuw zou moeten worden aangelegd.
Bovendien is er niet aan mij gevraagd om de vergunning te regelen maar alleen naar de mogelijkheden te kijken en uitterekenen hoeveel dit dan eventueel zou gaan kosten ;)

@lindatje: dankje, ik zal er eens naar kijken maar denk dat ik er wel wat aan heb!

Offertes aanvragen dus, maar wel splitsen in waar welke vergunning voor nodig is. Je zal dus wel de voorwaardes voor de verschillende vergunningen moeten kennen.

Daarnaast kan het zelfs met transport een flink bedrag schelen als je in Duitsland koopt. Prijzen hier in NL liggen een aardig stukje hoger dan in de landen om ons heen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 01:30