paard wil na tijd van 1-1,5 na stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyy

paard wil na tijd van 1-1,5 na stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 15:26

Hallo medebokkers,

Sinds een dikke maand gaat mijn paard na 1uur of wat meer staan rennen bij het hek op en neer dat ze naar binnen wilt, eerder heeft ze dit nog nooit vertoond, staat goed in de groep altijd in de zelfde groep gestaan, zelfs met een paard waar ze altijd mee op concour gaat want ze dus goed kent.

Als ik haar van wei ga halen binnen die tijd dat ze daar staat, stijgert ze aan mijn hand bokt en kleeft aan me als het ware, en dribbeld, dit is een onfijne situatie van een fors paard dat naast je staat te springen en te doen. uit de wei is er echt totaal niks meer aan de hand, op stal staat ze heel braaf, en met het rijden is er niks aan de hand.

Weten jullie of dit bangheid is voor andere paarden, dat ze bijv, niet buiten durft te plassen of iets dergelijks?

In verwachting van jullie tips, aan of opmerkingen

groetjes

elize2310

Re: paard wil na tijd van 1-1,5 na stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 13:27

het kan zijn dat ze iets dat in de wei staat eng vind, of dat ze de paarden in de wei niet aardig vind. misschien is ze wel drachtig.
groetjes

Wind

Re: paard wil na tijd van 1-1,5 na stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:15

Mijn paardje deed hetzelfde. En dit gebeurde nadat ik haar steeds meer aan het werk zette, ze zat volop in de sport en na 1,5 uur had ze het gewoon gezien in de wei. Nu heb ik haar niet meer in de sport en wordt ze ook niet meer volop gereden en houd ze het wel een hele dag vol in de wei. Maar toch vind ze het prettig om na een paar uur weer rustig op stal te staan.
Er zal toch per paard verschil tussen zitten.