Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vickz schreef:Op een kleine wei met een ander paard (pony) is het nog erger, ze voelt zich dan precies in het nauw gedreven en springt over de omheining. Met mijn vriendin haar paard kan ze het erg goed vinden, maar die verhuisd in novemberdus dan is ze haar maatje kwijt...
vuurneon schreef:Wat als je het paard nou alleen op de kleine wei zet om te proberen?
En ik zit nu aan wat anders te denken: is het paard niet extra angstig omdat jij haar er al met een gevoel inzet van 'oei, er kan iets gebeuren want er spelen kinderen, er is prikkeldraad etc?' ?
Duhelo schreef:en wat als je bv begint met een uitloopje aan de stal vast te maken, kan paard zelf kiezen tussen de uitloop en veilige stal.Na een tijd kun je er een stuk weiland aan maken, en de draad gewoon open zetten, hij zal dan zelf wel grazen, en zijn rust gaan opzoeken in de stal
paard tevreden want hij kan in de stal, jij tevreden want hij kan buiten?
Angela schreef:Ik zou dus gaan kijken naar een goed omheinde paddock of klein stukje wei, met zicht op andere paarden, maar waar duidelijk is dat de paarden niet bij haar kunnen komen. Niet ieder paard wordt blij van een maatje. En ga je brok eens op de wei/paddock geven. Het zou niet het eerste paard zijn dat bang is om dat te missen, en daardoor op stal wilt blijven. Zorg ook voor voldoende hooi in de paddock/weiland.