voerbal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MiniLoe

voerbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 17:43

ik ben opzoek naar ervaringen met een voerbal.

er bestaan soort ballen waar je snoepjes of brok in kunt doen.
door te rollen komen er snoepjes of brokjes uit.

nu vraag ik me af of dit ook iets is voor op stal.
rolt dit wel door het stro en vind je paard wel de brokjes?

lijkt me een manier om je paard langer bezig te houden met eten nu de wintermaanden er weer aankomen.

wat zijn jullie ervaringen? ik vind ze vrij prijzig en zou er twee nodig hebben, vandaar dat ik eerst graag reacties heb van andere die dit product in gebruik hebben

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: voerbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:11

Ik heb er 1. Ik heb het gele dekseltje er vanaf gehaald en ik doe er stukjes wortel in. Vind mijn paardje erg leuk. Ik vind dat de bal zijn geld waard is.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:37

Ik heb er ook 1 en heeft in de winterperiode, als ze wat langer op stal staan, goed dienst gedaan. Hij is nu overbodig geworden, aangezien hij op zijn stal is verhuisd naar een paddock met schuilstal en dus ook 's nachts lekker kan rondlopen.

Hij is voor een net bod te koop.

nickyforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:30

ik heb er twee en ze bevallen goed alleen onze shet kan heel goed het dekseltje eraf halen en die vind je dan niet meer terug.
Dit heb ik zelf opgelost door het dekseltje vast te maken aan de bal met een kettingkje.
Verder zijn ze er lekker lang mee bezig.
O,ja ik sta op stro en dat best goed hoor.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 20:53

Klinkt tot nu toe goed, ben wel benieuwd naar nog meer reacties,hoop dat er meer gebruik maken van dit soort voerballen en hun ervaring wil delen

KirstenxxH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:43

ik heb er geen een maar ik ken mensen die er een goede ervaring mee hebben

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:54

Hier alleen maar goede ervaringen. We hebben alleen geen stro in de stal en ponys staan 24/7 buiten. Ze kunnen zich er lang mee vermaken en is een leuk gezicht :D

missLJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 08:44

bij ons op stal zijn er een aantal die er 1 hebben, geen ronde dus het rolt niet echt zoals een bal.
Zover ik weet zit er geen dekseltje op, dus een andere dan die <peetje> heeft denk ik
zie de paarden er wel mee spelen en van eten, of ze alle biksjes vinden weet ik niet, maar ze zijn er wel een poos mee zoet. 1 doet idd ook stukjes wortel erin

edit
via de zoekfunctie zie ik verschillende goede ervaringen en ook een paar mindere
heb nog n oud topic gevonden met meer ervaringen
[VSW] Ervaring met paarden (speel) voerbal ?

vond nog n tip in n ander topic, misschien handig om te proberen of t wat voor je paardje is
Citaat:
Je kunt heel makkelijk, en goedkoop, een stevige kleine jerrycan met kleine opening nemen en daar je krachtvoer in doen, zijn ze ook heel lang zoet mee.

succes ;)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:15

Ik heb deze op Ebay gekocht in het roze http://www.ebay.co.uk/itm/Decahedron-Sm ... 791543546c
Ik leg hem gewoon los in het weiland en dat ding gaat ook het hele weiland door. Paardendrogist heeft hem ook maar daar was hij duurder http://www.paardendrogist.nl/product/18 ... on/126626/ Er komen daar ook nog flink wat verzendkosten bij. Op ebay was ik zo'n 23 euro inclusief verzenden vanuit Engeland kwijt, plus dat ik daar leuke kleurtjes kon kiezen. Wel handig op een weiland. Zie ik hem tenminste meteen liggen.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:24

Ik heb ook de decahedron van de paardendrogist. Het fijne van dit ding is dat er geen schroefdoppen aanzitten.
Mijn grote jongen van 1.80 kan er uren mee bezig zijn. Het ding is aan alle kanten gekneusd en beknabbeled, maar
doet nog uitstekend dienst. :j

missLJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:26

ahh zo 1 bedoelde ik idd
scheelt toch iets van € 10.00 dan, aardig bedrag en leuk n roze :D

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:10

Heb ook gewacht tot ie in de superaanbieding kwam. Heb een blauwe, geloof toen voor 23 euro of zo.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:14

Ik heb er een die hem zo draait en hem in 1x leeg schud :+.

Ik gebruik hem nauwelijks omdat dat te veel onrust op het land veroorzaakt.

xMalouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:15

Mijn verzorgpaard heeft er 1. Wij doen er meestal de helft van het voer in, en de rest krijgt ze normaal. Ideaal tegen verveling :)
Ze staat op vlas, maar ik veeg het eerste stukje weg, zodat ze de bal kan rollen op het beton. En ook alleen het voer kan eten..

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:04

Ik qheb een voer al op stal bij onZe Shetlander.
Haar box is voor de helft gevuld met vlas en plak stro. Box is 3,5 x 3.5.
Ik gooi s' morgens de voetbal in haar box gevuld met gras is. Enndaar is ze dan een paar uur mee bezig. Voeren doe ik om 7.00uur.
Daarna gaat ze om 11.00uur de wei in tot 8uur s' avondspits.
Maar omdat ze nu bezig is om haar voer eruit te krijgen is het ook niet meer aantrekkelijk omnde waterton om te gooien.

Verder werkt een stevige voetbal ook erg goed tegen verveling. Maar een omgehangen skippybal, was voor mijn vorige pony nu weer iets geweldigs op stal.