weiland, hoe groot?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jilinda

weiland, hoe groot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 19:53

als je 2 haflingers 24/7 op wei zet, hoe groot moet dat weiland dan zijn?
omdat ik misschien een eigen paard krijg en mijn vriendin ook willen wij dit graag weten

Amalarab

Re: weiland, hoe groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:53

1 hectare zou wel mooi zijn, niet alles in 1x geven want dan worden je haflingers makkelijk te dik.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:00

Inrichten als een paddock paradise en dan heb je niet eens zo veel ruimte nodig en je kunt het grazen reduceren (dat is denk ik belangrijk bij hafjes 24/7 op de wei).

http://www.paddockparadijs.nl

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:05

Mag/kan je bestraten en een schuilstal neerzetten? Dan kun je makkelijk bijvoeren en desnoods opsluiten en dan zou een half hectare wel kunnen. Lopen ze zomer en winter op het gras (en dus kapot) dan zou ik idd minimaal een hectare willen..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:15

Het is inderdaad afhankelijk van wat je wil. Half hectare heb je toch al gauw nodig wil je het in alle weersomstandigheden goed houden. Buiten dat hebben paarden nu eenmaal plaats nodig om te kunnen rennen en spelen dus half hectare vind ik toch wel minimaal.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 08:24

Hier hebben we achter het huis ongeveer een halve hectare en voor de zomer is dat genoeg voor onze 2 D-ponies (Fjord en Rena van mij). In de winter groeit het gras echter niet meer en lopen ze alles binnen no-time aan gort omdat het kleigrond is , dus mogen ze alleen de wei op als die niet al te nat is en ze niet al te erge sporen maken.

De rest van de tijd staan ze dan op de zandpaddocks en bestrating bij de stal , en krijgen hooi bijgevoerd.
Op dagen dat ze helemaal geen gras er bij krijgen omdat het ècht al een paar dagen vrijwel continu aan het regenen is , eten ze dan samen een baaltje hooi per dag weg (Onbeperkt voeren).

Riezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:28

hmm zit ik in me achtertuin van 6 bij 14.. ik wil ook wel een hectare..