tips verlichting in stal zonder stroom

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jes_sira

tips verlichting in stal zonder stroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 10:56

Ik zoek verlichting voor in mijn containerstal en ik weet niet welke ik het beste kan nemen.

2 heb ik er al gehad, maar was hier niet happy mee en zijn alweer kapot.
Led verlichting oplaadbare accu. Te weinig licht en beperkte bereik.

Het vervelende is dat ik wel het e.e.a. heb gevonden, maar weet niet wat het resultaat is en wil dus niet weer geld uitgeven aan iets waar ik niet happy mee ben.

Dus, mijn vraag is of er iemand is die een goede tip heeft.

Alvast bedankt!

_Jessie

Re: tips verlichting in stal zonder stroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:57

Wij hebben spotjes hangen die we aansluiten op een grote accu :) Is de accu leeg even een avondje mee naar huis, opladen en volgende dag weer terug zetten

butengeweun

Re: tips verlichting in stal zonder stroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:59

hoeveel licht wil je hebben.

We hebben hier een arregraat die kan in iedergeval 3 bouwlampen aanhouden voor een paar uur. Anders voor kleinere verlichting en kortere duur kan je een accu nemen en die telkens opladen. (alleen jamer als hij leeg is als je er bent, bij een arregraat is het weer bijvullen met bezine en gaan met die banaan)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:03

Wij hadden op onze vorige stal ook een aggregaat staan!
Voor buiten zou je kunnen kijken voor iets op zonne energie!?

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 11:05

We hebben een grote aggregaat staan bij de stallen. Echter staat mijn container in het land.
Tevens heb ik zelf een kleine aggregaat (waarvan het trekkoort nu stuk is), maar ik vind dit zón rotding om aan te krijgen.

Daarom dacht ik dat een simpele lamp op batterij of accu die je gewoon aan en uit kan drukken het makkelijkst is.

Het gaat dus om 2 stallen in een container. Die wel geheel verlicht zijn, dus niet een "straaltje" licht

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:06

Tuurlijk kan dat ook!! Ze hebben lampen op (oplaadbare) batterijen die super licht geven en best lang mee gaan!

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 11:07

Kentaro schreef:
Tuurlijk kan dat ook!! Ze hebben lampen op (oplaadbare) batterijen die super licht geven en best lang mee gaan!

Maar weet je ook welke goed zijn?
Heb er al 2 gehad, maar dat was niks. Allebei Led-verlichting

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:11

Ben ook wel benieuwd, de shetstalletjes zijn zonder licht en ik zoek nog steeds iets.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:12

Ze hebben van zeg maar die 'staven' met diverse aantallen ledjes (kun je ook aan het plafond bevestigen als zeg maar t.l. lamp. Wij hebben er 2 van en die werken super! Weet niet hoeveel geld je er aan uit wilt geven, maar bij een campingwinkel hebben ze ook hele goede!

Niet de oplossing, maar misschien heb je er ook iets aan... Heb bij de anwb zo'n dingetje gekocht met een lampje of 7 erin die je onder de rand van een eventuele pet kunt klemmen. Geef super licht! (of zo'n hoofdlampje bij bijvoorbeeld de action vandaan)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:12

Jes_sire wij hebben ook een container stal en daarin onze zadelkamer. Hier hebben wij 5 spotjes hangen. Gewone normale spotjes. Die staan aangesloten op een accu. Geen auto accu maar een boot accu (grotere capaciteit) dit gaat erg goed! We hebben een knijper die we altijd van 1 accu pool af halen en willen we het licht aan zetten we de knijper weer op de accu pool.
Voor het grotere licht voor de bak gebruiken we het aggregaat :)

De lampjes waar kentaro het over heeft zijn ook erg goed! Bij de action heb je die staven ook. Ik heb trouwens ook hoofdlampjes maar die gebruik ik alleen voor het uitmesten in het donker

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:17

je wilt dus eigenlijk 2 stallen goed verlichten door middel van een vaste lamp?

Dan is het makkelijkste denk ik toch wat geld investeren in een goede aregraat (denk aan elektrisch starten, geen gedoe met touwtje of iets goedkoper nog wel met touwtje maar dan met compresie erop en 1 die goed is afgesteld)

Voor een lamp om even snel te kijken hebben we hier de ledlampen van de action maar daar kan ik geen stal mee uitmesten of echt duidelijk wat goed verlichten. We gebruiken ze meestal in de ochtend (vroeg voeren) om de voerbakken weer te vinden of bij drachtige merrie''s de uiers te checken.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 11:22

Kentaro, Ik heb al eens een "staaf" gehad. Deze was van de Action. Hier was ik niet tevreden mee. Te weinig "bereik" en in een mum van tijd kapot. Ik ga even bij een campingwinkel kijken, misschien zijn deze beter van kwaliteit.

Jessie, Ik ben eigenlijk niet van plan spotjes oid te gaan maken. Misschien dat 1 of 2 grotere lampen aansluiten op een accu wel een idee is. Thanks!

Momo_lover, ik vindt het niet erg om wat geld uit te geven, maar geen honderden euro's. De aggregaat die ik heb was al 120€ en ik vind het een rotding. Een zwaardere met elektrisch starten zal wel vele malen duurder zijn.
En gezien de korte periode van het jaar en de korte momenten dat er gebruik van gemaakt zal worden, is dat wel te veel geld denk ik.
Inderdaad, die van Action is niet geschikt, dat wist ik al.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 11:25

Ik dacht zelf aan iets als bijv. die staaf van Action die je kunt bevestigen aan de muur/plafond met een druk aan/uit knop waarvan je de batterij/accu kunt opladen.

Maar dan dus niet zon flut ding als van de Action.
Te weinig licht, te weinig bereik en in een mum van tijd kapot

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:28

Laatst bijgewerkt door _Jessie op 14-09-11 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:29

joenohoe schreef:
Ben ook wel benieuwd, de shetstalletjes zijn zonder licht en ik zoek nog steeds iets.

bij de action hebben ze zo'n oplaadbare lange lamp

grtjs

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:31

Wij kopen ze afgekeurd van bedrijfen. Zijn nog wel goed vaak maar niet meer VCA waardig en moeten dus weg.

Bij de camping winkel hebben ze vaak wel betere lampen op accu maar dan betaal je ook wel wat meer.

Kwa gebruik wij hebben ook wel eens een jaar dat we hem niet of neuwelijks gebruiken (na 9 jaar weet je wel waar alles staat in het pikke donker om te voeren) maar met een klein ongelukje of iets is het altijd makkelijk om te hebben staan of kan je daarvoor een snoer uitrollen van de grote agregraat naar je stalletje?

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 12:33

Ik heb iets gevonden dat misschien iets is, maar ja, ik ben een a-technisch persoon dus...

MAGNETISCHE KAMPEERVERLICHTING MET HAKEN - 60 LEDS
lichtsterkte: 12.000 mcd

Denken jullie dat de lichtsterkte genoeg is voor in elk geval 1 stal goed te verlichten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:23

mylene32 schreef:
joenohoe schreef:

bij de action hebben ze zo'n oplaadbare lange lamp

grtjs

Moet ik daar maar ff heen, want het wordt steeds sneller donker verdorie en dan zie je daar echt niks.

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 15:06

_Jessie schreef:
Wij hebben spotjes hangen die we aansluiten op een grote accu :) Is de accu leeg even een avondje mee naar huis, opladen en volgende dag weer terug zetten

Of nog beter, 2 accu's...........dan kan je meteen omwisselen als er een leeg is en die dan thuis weer opladen.

Werkt prima , vroeger hadden wij ook geen elektrisch licht in de schuilstallen op de wei.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 15:23

Aggregaat, zoiets:
http://link.marktplaats.nl/483214162
Elektrisch startend, geen gezeik met trekkoordjes........

Niet voor de zielepoten, gewoon een degelijke bult power!! Mocht de stroom thuis eens uitvallen, knoop je dit ding eraan en je gaat verder alsof er niks aan de hand is!