Baard knippen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Baard knippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:05

Hoi!

Mijn shetlandpony [naam] heeft echt een belachelijk grote baard :=
Ik vind dit heel lelijk staan en ook erg onpraktisch (het zit tussen het halster vast etc.)
Kan ik dit helemaal wegknippen of word dit dan heel lelijk? Daar ben ik heel bang voor :P
Dat het zo'n rechte rare baard word.
Scheren is geen optie jammer genoeg,

Afbeelding

SuzanH

Re: Baard knippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:07

Knippen :')
Nog nooit gezien dit :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:23

vosje456 schreef:
Knippen :')
Nog nooit gezien dit :P

En het erge: hij gaat niet weg 'szomers :')

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:23

Hahhaa, knippen, doe ik ook altijd ;) zie je niets van! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:31

SaBiNa_S schreef:

Niet zo'n rare rechte rand?
Dan gaat morgen de schaar erin ~~}>

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:35

wat is er eigenlijk lelijk aan? omdat het niet voldoet aan het doorgaanse-standaard-paardenplaatje? Waarbij tegenwoordig alles maar geschoren en geknipt is? persoonlijk zal ik het lekker laten zitten, het zit er niet voor niets. accepteer het paardje toch gewoon zoals ie is. het is ook wel schattig :D

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:36

_Pretty schreef:
SaBiNa_S schreef:

kijk of je het met een eflieerschaar kan doen
dan zie je er echt niet van
vind het stiekem wel lief bij hem staan :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:41

Ja tuurlijk is het heel lief, maar ze durft bijna geen hoofdstel meer om omdat ze dan die haren stuktrekt en dat doet zeer natuurlijk.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:43

Ik zie in je profiel dat het om je verzorgpony gaat. Vind de eigenaar dat wel goed? Mijn paard heeft ook een baard, ik zou woest zijn als een verzorgster zijn baard af zou knippen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:44

_Dune_ schreef:
Ik zie in je profiel dat het om je verzorgpony gaat. Vind de eigenaar dat wel goed? Mijn paard heeft ook een baard, ik zou woest zijn als een verzorgster zijn baard af zou knippen.

Het mag van de eigenaar ;)
Hij heeft aan het begin gezegt: Als jullie zien dat de oren te vol worden ,de sokjes te lang of andere haren te lang mag je knippen maar dan moet je het wel even melden als je dat gaat doen.
En ik heb het laatst al gevraagd, doen was het allemaal goed maar toen heb ik het niet gedaan omdat ik bang was dat het lelijk zou worden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:45

Hm ik vind het niet zo, zou ze er ook af knippen :j
Succes morgen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:46

saskiakefie schreef:
Hm ik vind het niet zo, zou ze er ook af knippen :j
Succes morgen :))

Bedankt :D
Even hopen dat vriendin wil helpen vasthouden, mevrouw vind de natuur erg leuk en gaat ook met hoofd van links naar rechts, straks knip ik mis :=

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:47

Eerder knipte ik het altijd bij mijn verzorgpaarden. Je moet er even handigheid in krijgen, want soms komen er hele happen uit :+

Maar nu heb ik een (mensen)tondeuse die ik gebruik, bijna geluidloos en die werkt beter :D

schrappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:47

knippen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:48

Haha het is geen topic van doen of niet doen, hij gaat eraf dat is zeker, maar ik wou even weten of ik geen rare stekels etc. kreeg dan, maar ik heb mijn antwoord :)

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:55

Bij mijn paardje knip ik het ook altijd weg. Daarna gewoon een kwestie van bij houden.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:02

Mijn fjord krijgt ook altijd een flinke baard in de winter. Inderdaad heel irritant met halsters en hoofdstel. De neusriem krijg je niet dicht zonder dat er lange haren tussen komen. Is voor de pony ook niet fijn. Ik knip de baard dus ook. In de winter niet heel erg kort, maar wel zo dat het niet meer zo irritant is.

Ik knip eerst ruwweg op lengte, dus de schaar plat/horizontaal onder haar hoofd zeg maar. En dan de schaar vertikaal en kleine knipjes/ hapjes doen. (Beetje moeilijk uit te leggen zo op internet.) Ook de zijkant, de wangen, doe ik met de schaar vertikaal, een beetje bijwerken. Met de schaar vertikaal krijg je niet van dat lelijke rechte.
Doe heel voorzichtig bij de kin, knip geen tastharen weg! Dat is best even lastig, want die zitten daar tussen de baardharen. Het is wel fijn om in de kingroeve minder haar te hebben i.v.m. de neusriem of sperriem (of kinketting bij mennen).
Wees geduldig, je pony kan misschien niet zo lang haar hoofd stil houden. Op tijd belonen, even wat anders doen waarbij ze haar hoofd wel kan bewegen, en dan weer verder.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:34

gewoon klein stukje eraf, niet helemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:06

jowien schreef:
Mijn fjord krijgt ook altijd een flinke baard in de winter. Inderdaad heel irritant met halsters en hoofdstel. De neusriem krijg je niet dicht zonder dat er lange haren tussen komen. Is voor de pony ook niet fijn. Ik knip de baard dus ook. In de winter niet heel erg kort, maar wel zo dat het niet meer zo irritant is.

Ik knip eerst ruwweg op lengte, dus de schaar plat/horizontaal onder haar hoofd zeg maar. En dan de schaar vertikaal en kleine knipjes/ hapjes doen. (Beetje moeilijk uit te leggen zo op internet.) Ook de zijkant, de wangen, doe ik met de schaar vertikaal, een beetje bijwerken. Met de schaar vertikaal krijg je niet van dat lelijke rechte.
Doe heel voorzichtig bij de kin, knip geen tastharen weg! Dat is best even lastig, want die zitten daar tussen de baardharen. Het is wel fijn om in de kingroeve minder haar te hebben i.v.m. de neusriem of sperriem (of kinketting bij mennen).
Wees geduldig, je pony kan misschien niet zo lang haar hoofd stil houden. Op tijd belonen, even wat anders doen waarbij ze haar hoofd wel kan bewegen, en dan weer verder.

Bedankt! Ik zal deze tips strakjes even opschrijven zodat ik ze er morgen makkelijk bij kan houden!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:08

Raar dat jullie dat knippen! Ik vind het echt zo mega schattig! :))

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:10

Tjaaa.. Smaak hè, vind je mannen met baarden ook schattig? :') :P

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:14

saskiakefie schreef:
Tjaaa.. Smaak hè, vind je mannen met baarden ook schattig? :') :P

:n _O-

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:16

_Pretty schreef:
SaBiNa_S schreef:

Nee, als je zegmaar op je hurken onder zn hoofd gaat zitten, en dan met de schaar open onder zn hoofd langs gaat krijg je alles goed weg en zie je helemaal niks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:19

SaBiNa_S schreef:
_Pretty schreef:

Nee, als je zegmaar op je hurken onder zn hoofd gaat zitten, en dan met de schaar open onder zn hoofd langs gaat krijg je alles goed weg en zie je helemaal niks!

Prima, maar ze is maar 84 cm hoog :=

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:22

Met de fjorden hier wordt het grootste gedeelte geknipt, en de laatste stukjes weggebrand met een aansteker. Dat zorgt voor een natuurlijker effect en de paarden hebben er absoluut geen last van.