Bakomheining, wel of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bakomheining, wat heb jij het liefste?

Wel
29 (85%)
Niet
5 (14%)

Totaal aantal stemmen: 34

Zidore

Bakomheining, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 16:32

Ik weet niet wat jij bij je paard hebt, maar wat zou jij het liefste hebben? Wel of geen omheining om je bak?

En waarom niet? Wat vind jij fijner met rijden??

Kies je voor wel, wat voor omheining zie je dan het liefste?

Ik ben wel eens nieuwsgierig!

Lara

Re: Bakomheining, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:05

Wij hebben aan 2kanten van de bak een enkel lijntje, en 2 kanten een hek dmv gaasrooster(gaten van10x10). Dit is niet ideaal(het lijntje wil wel eens loshangen en met wind wild heen en weer gaan met risico dat je beugel haakt.
Maar met losgooien/grondwerken is het fijn, je paard kan gewoon los etc, ook mocht er wat gebeurd en val je eraf, is het fijn als er een omheining is.
Het mooiste vind ik dubbele (dus hoog en laag) houten omheining, of van die houtplaten die schuin staan ;)

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:10

Omheining: ja! Wel zo handig met jonge paarden. En dan het liefst een schuine houten omheining.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:11

Ik heb ook het liefst een omheining. Beoband is mooi en veilig, maar een enkel draadje (op een halve meter van de hoefslag) is voor mij ook prima. Stel je valt, dan kan je paard er niet vandoor

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:16

wij hebben geen omheining en ik vind het voor het trainen wel fijn omdat je het later ook met de wedstrijden hebt. Nadeel vind ik wel dat ze eruit kunnen springen en dat je nooit kan vrijspringen.

HIPPIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:59

ik vind het wel prettig zonder omheining.. ook met jonge paarden. kun je ook nergens op de omheining terecht komen en gehoorzaamheid heb je zowel met als zonder hek nodig :)

is erg persoonlijk lees ik al!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:02

Wel. Het liefst een schuine houten omheining. Heb ik wel nodig want die van mij vinden het niks aan in de bak, als er geen omheining om zou zitten knallen ze me er zo uit in de galop... daar ken ik ze wel voor :')

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:39

Er is een houten omheinig waar ik binnenkort ga staan.

Omheining is veilig: als je er afvalt, kan je paard niet weg. Ook kun je paard los in de piste zonder dat ie weg kan voor bv. grondwerk ofzo.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:43

voor het rijden vind ik zonder heerlijk maar voor het grondwerken en los aan het werk is een omheining ideaal.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:21

Ik vind een omheining wel handig, gezien ik de bak ook regelmatig gebruik voor andere dingen dan rijden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:57

Als je de bak puur en alleen gebruikt voor training voor wedstrijden dan zou ik het hekje weglaten , inderdaad omdat je op wedstrijden ook zonder hoge omheining er langs moet kunnen rijden , dus het is wel handig om dat tijdens de training al mee te pakken.

Maar over het algemeen is het toch wel fijn om een bak met een hek erlangs te hebben zodat je er ook eens een paard in los kunt gooien of laten vrijspringen ofzo.

En inderdaad zodat je je paard niet over het hele terrein achterna hoeft als je er een keer vanaf getorpedeerd wordt :P

sannehelena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 20:21

Wel, ik heb nogal een eigenwijze pony namelijk, en dan is het wel handig! :D
Sowieso vind ik het ook fijner!