Wij hebben aan 2kanten van de bak een enkel lijntje, en 2 kanten een hek dmv gaasrooster(gaten van10x10). Dit is niet ideaal(het lijntje wil wel eens loshangen en met wind wild heen en weer gaan met risico dat je beugel haakt. Maar met losgooien/grondwerken is het fijn, je paard kan gewoon los etc, ook mocht er wat gebeurd en val je eraf, is het fijn als er een omheining is. Het mooiste vind ik dubbele (dus hoog en laag) houten omheining, of van die houtplaten die schuin staan
Ik heb ook het liefst een omheining. Beoband is mooi en veilig, maar een enkel draadje (op een halve meter van de hoefslag) is voor mij ook prima. Stel je valt, dan kan je paard er niet vandoor
wij hebben geen omheining en ik vind het voor het trainen wel fijn omdat je het later ook met de wedstrijden hebt. Nadeel vind ik wel dat ze eruit kunnen springen en dat je nooit kan vrijspringen.
HIPPIA
Geplaatst: 13-09-11 15:59
ik vind het wel prettig zonder omheining.. ook met jonge paarden. kun je ook nergens op de omheining terecht komen en gehoorzaamheid heb je zowel met als zonder hek nodig
is erg persoonlijk lees ik al!
Anoniem
Geplaatst: 13-09-11 16:02
Wel. Het liefst een schuine houten omheining. Heb ik wel nodig want die van mij vinden het niks aan in de bak, als er geen omheining om zou zitten knallen ze me er zo uit in de galop... daar ken ik ze wel voor
voor het rijden vind ik zonder heerlijk maar voor het grondwerken en los aan het werk is een omheining ideaal.
_Dune_
Geplaatst: 13-09-11 18:21
Ik vind een omheining wel handig, gezien ik de bak ook regelmatig gebruik voor andere dingen dan rijden.
pmarena
Geplaatst: 13-09-11 19:57
Als je de bak puur en alleen gebruikt voor training voor wedstrijden dan zou ik het hekje weglaten , inderdaad omdat je op wedstrijden ook zonder hoge omheining er langs moet kunnen rijden , dus het is wel handig om dat tijdens de training al mee te pakken.
Maar over het algemeen is het toch wel fijn om een bak met een hek erlangs te hebben zodat je er ook eens een paard in los kunt gooien of laten vrijspringen ofzo.
En inderdaad zodat je je paard niet over het hele terrein achterna hoeft als je er een keer vanaf getorpedeerd wordt