Regels voor 'Pensionstalling' thuis??? help???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_MC_

Regels voor 'Pensionstalling' thuis??? help???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 13:27

Hallo allemaal!

ik had een vraagje, ben al een hele tijd aan het zoeken, maar kan bijna nix vinden op internet. Het gaat om de regels voor een 'pensionstalling' thuis. Waar ik ben geweest in USA, had je voor minder dan 10 paarden geen 'officieel' eigen bedrijf nodig. ivm de belasting en zo.

stel; ik heb zelf 2 paarden en ik wil 4 andere mensen hun paard bij mij laten stallen tegen betaling... moet ik hier dan een officiele pensionstal voor zijn? heeft iemand enig idee?

ik heb deze vraag ook gesteld bij de kvk (die zullen t ook vast wel weten) maar ik was ook benieuwd naar wat jullie denken... en het duurd natuurijk een tijd voor dat ik antwoord heb van de kvk.

alvast bedankt! _/-\o_

_Marinke_

Re: Regels voor 'Pensionstalling' thuis??? help???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:38

Dit wil je dus in NL doen? Naar mijn weten wanneer je een dienst levert tegen betaling is dit bedrijfsmatig. Al heeft het nog wel ook te maken met wat je verdiensten zijn op jaar basis.

Alles op papier zetten wat je wilt en gewoon een afspraak maken bij de belastingdienst en/of KvK. Succes! ;)

_MC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 13:50

Ja gewoon in NL... Ik verwacht dus nog antwoord van de kvk. Maar was gewoon heel erg benieuwd, vooral omdat het eigenlijk best veel gedaan word 'stiekem' dan zeg maar... en ik was heel benieuwd...

alvast bedankt voor je antwoord!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:09

Het gebeurt inderdaad veel 'stiekem', gaat dan ook allemaal gewoon zwart in een potje. ;)
Dit is overigens echt een heel heel veel gebruikte manier, volgens mij word er ook nagenoeg nooit op gecontroleerd. :n

Wil je het echter allemaal gewoon echt goed voor elkaar hebben, zeker weten dat je het volgens de regels doet gewoon alles dan even op papier zetten (hoe je het wilt doen en hoe je dat gaat doen) en daarmee even naar de belastingdienst en/of KvK gaan. :j

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:13

Zoek uit hoe de regels zijn, maar houd er rekening mee dat officieël werken extra kosten met zich meebrengt. Als je het zwart doet en je door groter aantal dieren voordeliger kan inkopen kom je met een beetje geluk net uit de kosten en kan je je eigen dieren bekostigen uit de opbrengst van je pensiongasten. Zodra je wit gaat werken en administratie, etc. moet gaan bijhouden houd je niks meer over.