Mijn paardje staat op dit moment een half uur fietsen van mijn huis af, voor in de winter zou ik hem graag wat korterbij hebben. Nu krijg ik de uitgelezen kans, namelijk 200 meter vanaf mijn huis. De winter wei is iets minder dan 1500 m2, helemaal schraal . Er staat een mooie schuilstal op, met een verhard stuk ervoor. Er is onbeperkt hooi & stromend water! Ook word de wei gemest. Er staat nog 1 e-pony op. Wat is een mooi prijsje hiervoor? Voeren word in overleg gedaan, zal ik dus ook af en toe moeten doen! En ik zal ook af en toe de wei/stal moeten mesten.
Tigra_
Geplaatst: 12-09-11 11:26
75 euro ofzo er is verder geen buitenbak? En verder nog een plaats om je spullen te leggen(ookal is het maar 200 meter van je huis het telt mi wel mee)?
gezien geen of nauwelijks faciliteiten zou ik niet meer dan 75 euro betalen..
ANOUKIEE
Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-11 11:35
Tigra_ schreef:
75 euro ofzo er is verder geen buitenbak? En verder nog een plaats om je spullen te leggen(ookal is het maar 200 meter van je huis het telt mi wel mee)?
Nee er is verder geen buitenbak. En helaas ook geen plek waar je je spullen kan leggen. Geen zadelkast etc.
ANOUKIEE
Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-11 11:37
Nee aangezien er geen andere pensionklanten staan ben ik nog met de eigenaresse aan het overleggen. Nee er is ook niet echt een plek om te poetsen/zadelen... Aangezien de wei zeg maar gewoon aan de weg ligt.. het is dan wel geen drukke weg maar is niet echt een poetsplek etc. Hoe ik dat ga oplossen weet ik ook nog niet... Ik zou hem misschien aan de schuilstal vast kunnen maken.
lisetteexx schreef:
weet je niet wat het kost? ik zou zeggen 100 euro in de maand meer niet kan je wel knap je paard poetsen/zadelen?
euhmm en het onbeperkte hooi dan... ff afhankelijk van of de eigenaar zelf hooit of niet kan dat aardig oplopen.
ANOUKIEE
Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-11 11:41
Ja daar zat ik me idd ook over te bedenken, het hooi loopt aardig op... Ze hooit niet zelf.
_daf_ schreef:
euhmm en het onbeperkte hooi dan... ff afhankelijk van of de eigenaar zelf hooit of niet kan dat aardig oplopen.
_daf_
Geplaatst: 12-09-11 11:44
kijk dan kan het best door worden.. stel dat je paard 2 of 3 dagen met een baaltje doet (ik noem maar even een voorbeeld!), dat zou dan toch zeker 10/15 baaltjes in de maand zijn, a 6,00 / 6,50 (hier dan...), dan blijft er bij een genoemde 75 euro niet veel meer over / is zelfs te weinig voor wei+schuilstal. Je zou misschien ook een bedrag af kunnen spreken voor de wei/stal en dan samen het hooi inkopen? Als dan bv volgend jaar het hooi weer zakt (kom maar op met een mooi voorjaar/mooie zomer) dan heb je dan ook weer voordeel.
Pearlss
Geplaatst: 12-09-11 11:53
Hmm, is wel leuk dat je natuurlijk niet meer zover hoeft te fietsen. Ik zou zeggen 100 euro, maar vind het allemaal zo duur eigenlijk.
Lees nu even mee op bokt en zie prijzen van 355 en 275 voorbij komen Ik betaal 140 incl rijbak onbeperkt hooi en stro grote stal iedere dag weide automatische drinkbak etc .
ik denk dat zo'n prijs ook erg persoonlijk is.. Ik staat voor 315 maar heb daar enorm veel faciliteiten voor en zou dat ook niet willen missen omdat ik veel rijd. Maar als je zelf hooi in moet kopen is het ook weer duur.
_Jessie
Geplaatst: 12-09-11 12:00
Ik sta op een soort gelijke stal en betaal 135 ex hooi. Wij hebben ook voer- en mest beurten. Wij hebben wel een buitenbak, paddock en weiland! en ik zit in het duin. (zuid holland, Noordwijk) Prijs ex hooi: 75 euro-95 euro
sterre49
Geplaatst: 12-09-11 12:03
Ik zou niet meer dan 50 euro voor alleen de plek waar je staat en dan overleggen om samen de kosten te delen voor hooi
incl onbeperkt hooi vind ik 50 euro per maand wel heel erg weinig. Zeker met de hooi prijzen van nu!! Voor een kale stal betaal je overal meer. Waarom is een 3x3 hokje zonder eten meer waard dan een kale/ schrale wei met schuilstal incl hooi??
ANOUKIEE
Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-11 12:15
Jullie zeggen allemaal om de hooikosten te delen? Is dit voordeliger? Hoe word dit dan geregeld? Is het niet handiger om gwn een vaste prijs af te spreken?
voor zuiver de weide, schuilstal, water en stroom zou ik zeggen een 50 euro/maand (vriendin had een weiland met 2 stallen voor 200 euro/jaar)
Maar het hooi is dit jaar enorm gestegen qua prijs, waardoor het afhagt hoe de eigenaresse zelf inkoopt. Als ze slechts enkele balen per zeker kan inkopen en stockeren, dan kan de prijs tov van nu nog fel oplopen, waardoor het eerlijker is de hooiprijs te delen... Wij hebben voor op het weiland ook een aparte baal hooi, en die prijs delen we gewoon door het aantal paarden, want je kan toch niet beoordelen welk paard het meeste eet. Het dominante paard eet "eerst", maar indien dit geen veelvraat is, en er toch "onbeperkt" hooi is, dan hebben de andere achteraf nog kans genoeg om te eten...
friesiszwart
Ik denk dat je paard 18 balen hooi verbruikt per maand (x aanschafprijs) dan een weidebedrag en onkosten voor water en stroomverbruik. Dan heb je een redelijk idee wat er gevraagd zou kunnen worden.
heidi1973
Geplaatst: 13-09-11 08:00
ik zou niet meer geven tussen de 75 en 100 euro ook omdat er verder niets bij zit buiten hooi dan
Hier betalen we voor stalling incl. hooi, stro, weide, paddock,automatische drinkbakken, binnen en buitenbak €150,- per maand. Alleen brok/musli moet je zelf kopen. En 1x per week alle paarden binnen zetten, en verder zelf mesten.