Hay Bar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Hay Bar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 10:22

ik heb sinds enkele dagen de HAY BAR.ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben.ruif/net werkte niet, en op de grond werd alles door de mest gelopen, en dat is met de huidige hooiprijzen errug vervelend !
er stond bij dat je hem voor de hele dag tegelijk kon vullen. ik erg sceptisch (verwachtte dat ie gelijk alles op zou vreten ),maar wonder boven wonder zit er altijd nog hooi in, en er word geen kruimel gemorst..(weet niet of ik het linkje magplaatsen )
www.stablesupplies.nl

en nee, ik ben geen vertegenwoordiger, of heb banden met dat bedrijf :D ;)

HannahFrouk

Re: Hay Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:50

Ik heb je linkje even bekeken.
Maar zie ik het nu goed dat het in feite een grote plastic kuip is?
Of zit er een rooster in?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:57

Hoe werkt het precies SG?
Op de site wordt dat ook niet echt duidelijk.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 12:06

er zit geen rooster in.het is een soort kuip van kunststof, die je in laag een hoek plaatst.daardoor hebben ze een natuurlijker houding met hooi eten, als een ruif of net.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:39

waarom zouden ze nu langer over het hooi doen als uit een bak die op de grond staat?

Hoeveel hooi voer jij je paard met deze Hay Bar dan?

jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:41

Is dit hetzelfde waar je over spreekt? [EA-GZ] Graag jullie mening over dit product

Zie zelf geen toegevoegde waarde van het product. Mijn paard eet graag laag van de grond en dat wordt hier niet bewerkstelligt. Dus gaat het alsnog eruit getrokken worden. Ook zorgt het niet dat paarden minder snel eten. Dus waar gaat het om, veel geld uitgeven voor je eigen idee dat het netter en functioneel is. Ik pas.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 14:20

@jameson-heb je hier een account voor aangemaakt ?
het idee mag je mss niet aanspreken,maar je bent wel erg negatief, zonder de gebruiks-ervaring..
maar ja, het is hetzelfde.
er staat nergens dat paarden langzamer gaan eten.en de houding -zoals ik al zei,mocht je dat gemist hebben- is natuurlijkER als bij een ruif of net.die je op bepaalde hoogte moet hangen, wil je paard zijn benen er niet in kunnen.deze haybar hangt lager als borsthoogte, dus hij eet al met zn hals naar beneden.en naarmate er minder in zit, eet ie lager.
hij morst nu geen sprietje meer, letterlijk, waar ik tot deze week nog iedere dag een paar scheppen hooi de kliko in kon gooien.en aangezien het hier bijna een tientje per kleine baal is, bespaard dat een hoop. zowel in vuil, als in geld.dus heb ik mijn investering er gauw uit..
maar ik ben het met je eens, dat de aanschaf niet goedkoop is..

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:42

Het zou mij vooral zinnig lijken als er een rooster in zit, waar de paarden op de een of andere manier doorheen moeten eten (niet dat ik zou weten hoe je dat zou moeten doen). Maar da's dus niet het geval begrijp ik.

Is het een zwaar ding trouwens?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:06

Commercieële variant van plankje in de hoek die op mijn oude stal in een aantal boxen zat. Werkte ook best en kost een bak minder.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:08

IK verplaats dit topic van VS naar VSW omdat het om de manier van voeden gaat.

Ik vraag me ook af waarom dit zou remmen. Ik denk niet dat ik hier de bak volledig kan vullen zonder dat ze het leeg eten. Mij lijkt zoiets met een rooster wel een goed idee.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:11

Ik zie hier niets bijzonders aan 99 euro :=, dan had er een soort rooster opgemoeten denk ik...
Die van mij zou alsnog knoeien, want hij trekt het hooi er gewoon uit haha. Dus ik heb gewoon een zeer fijnmazig hooinet opgehangen, zeer laag met daaronder een rechhoekige speciekuip. Dus ze eten laag, langzaam, kunnen niet vasthaken, knoeien minder en kost maar 15 euro.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 20:49

Ik zie er ook de meerwaarde niet van in. Ze kunnen nog steeds grote happen nemen en buiten de bak op de grond laten vallen en verlopen.
Ik hou het maar bij mijn kleinemazennet aan de deur :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 20:52

nee, het ding is erg licht.veel veiliger dan hout , en dan zijn ze ook minder geneigd om ff voor houtworm te spelen.
een net blijft riskant ( heb ooit een veulen gezien, die zich bijna had opgehangen aan de ophangtouwtjes.)en een losse speciekuip gaan ze weer mee voetballen, en in mesten.
en die van mij eet netjes boven de HB, en haalt er niets uit.1 volle bak, doet ie echt een dag mee, en scheelt mij 5 x kijken, of ie nog voldoende hooi heeft.
maar goed, als het idee je niet aanspreekt, is dat prima.
ik ben er zeer tevreden over, en had hem jaren eerder willen hebben.. :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:01

Die van mij heeft geen touwtjes en er kan geen hoef inkomen (veulens zou ik idd niet doen)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 21:09

ik vind het kalote-dingen om te vullen, een net. in de veewagen heb ik een (amerikaanse )hooizak.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:12

Speciekuip zit gewoon vast aan de muur bij ons en erin mesten kan zeker: maar in de haybar ook lijkt mij aangezien die van mij ook kon poepen in de voerbak. Hoef vast in het net is bij ons onmogelijk, mazen zijn maar 3 mm dus even uitgaande van gewone pony's en paarden lukt dat niet. Veulen zou ik geen net geven idd, maar kunnen die wel uit de haybar eten?
Hoe kun je de haybar goed schoonmaken eigenlijk? :)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:24

Ben eigenlijk wel benieuwd naar een plaatje. Is hij dubbelwandig dan? (omdat je zegt dat hij licht is?)
Ik heb zelf in de trailer nu ook een paar vierkante plastic "manden" gekocht (vierkante) omdat ik die draden hooinetten echt zat ben.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:26

Op de site staan voldoende foto's als je een beetje de site verkent her en der.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 22:44

haybar heeft gladde wanden, dus uitstekend te reinigen. en aan de onderzijde niet helemaal dicht(kiertje), dus struif valt eruit.en evt. water met reinigen dus ook.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:52

Ah kijk, dat is wel erg handig! :j

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:00

tamary schreef:
Commercieële variant van plankje in de hoek die op mijn oude stal in een aantal boxen zat. Werkte ook best en kost een bak minder.

Lol dat was mijn eerste reactie ook. En niet knoeien met hooi door dat ding? Kom eens eentje bij mij plaatsen. Ik durf te wedden dat er hooi uit gepakt word dan op de grond geslingert wordt om dan pas gegeten te worden. Mocht dit ding niet als mestbak gaan dienen :P mmmm das een idee maar wel een dure :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:31

Ik vind het wel een mooi ding :j

Inderdaad ook netjes glad en rond afgewerkt , mooi weggewerkt in een hoek , gewoon een handige voerbak voor hooi. Vind hem leuk !

Alleen tja inderdaad vooral leuk voor paarden die daar netjes uit eten en niet alsnog hele plukken er uit trekken en dan alsnog op de grond op gaan eten / vertrappelen. Het is jammer dat er geen net of rooster mee gecombineerd is om nog wat rustiger en minder verspillend eten te stimuleren.

Ik blijf dan toch gewoon voor onze hooinetten gaan hoor :
http://www.boomloosrijden.nl/boomloosri ... inet-1.jpg

Zijn snel & makkelijk te vullen , plat tegen de wand , en door de kleine maas kunnen ze er niet in vast komen te zitten en morsen ze amper + doen langer over hun hooi.

Als ik deze netten nog niet "gevonden" zou hebben had ik misschien deze bak wel geprobeerd want als dat werkt bij je paard dan heb je er een mooi ding aan +:)+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:45

Bij mijn netten heb ik een 'vul'stok waarmee ik het net openzet en kan er ook de bovenkant mee sluiten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:52

Dat vind ik niet eens nodig eigenlijk , heb zo'n stok nooit gemist :)

Schoenveter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:53

Waar hebben jullie deze netten vandaan, lijkt mij ook wel iets namelijk.

[edit] Ik zie het al, ik geef toe, ik ben scheel :o