Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Naomi_Haffie schreef:Nou , onze stallen zijn denk ik 3/3 ? weet het niet zeker maar dan denk ik dat ie tot z'n buik in het vlas staat ?
femkemaats schreef:Naomi_Haffie schreef:Nou , onze stallen zijn denk ik 3/3 ? weet het niet zeker maar dan denk ik dat ie tot z'n buik in het vlas staat ?
Zo kan je het toch juist goed oppotten. De fabrikant zet het er niet voor niks bij, ik lees bij veel in oude topics dat mensen er iedere week nog een zak bij gooien. Maar waar ik het vandaan heb staat erbij dat je erin ene zoveel in moet. Het is een groot paard dus miss net tot haar knieen
Ibbel schreef:5 balen is normaal in een stal van 3x3. Nooit met minder beginnen, dan kan je geen mooie matras opbouwen.
Vlas maak je nat zodat het beter vocht kan opnemen. Natmaken maakt dat de poriën in de vezels open gaan staan. Bovendien haken de vezels daarna een beetje in elkaar (door die open poriën) waardoor je vlasbedje niet zo glad is. Over een droge vlasvloer glijd je uit...
Ibbel schreef:5 balen is normaal in een stal van 3x3. Nooit met minder beginnen, dan kan je geen mooie matras opbouwen.
Vlas maak je nat zodat het beter vocht kan opnemen. Natmaken maakt dat de poriën in de vezels open gaan staan. Bovendien haken de vezels daarna een beetje in elkaar (door die open poriën) waardoor je vlasbedje niet zo glad is. Over een droge vlasvloer glijd je uit...
ifever schreef:Het is om het vlas te helpen dat je een vastere bodem krijgt.
Mijn stallen haal ik iedere dag de stollen er uit en dan dicht trekken, natte plekken haal ik er nooit uit de bodem wordt 1x in het half jaar voor een deel leeg gehaald, de boven laag blijft voor de nieuwe bodem natte gaat er uit. Mijn bodem is gemiddeld zo'n 25 cm hoog. Mijn box gaat nooit 100 leeg en hoef dus ook niet met een gladde bodem te beginnen na schoon maken.
De meeste mensen werken verkeerd met een vlasbodem en dat is echt zonde ze vinden als het bruin wordt al snel vies.
Houd er wel rekening mee dat je paard voldoende ruwvoer krijgt anders is de kans dat ze vlas gaan eten zeer. Slecht in grote hoeveelheden voorzaakt koliek
Geef voor de rest de bodem de tijd om dicht te kunnen gaan liggen niet te snel gaan scheppen.