furminator voor paard en hond, welke maat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

furminator voor paard en hond, welke maat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 14:58

Hoi :wave:

Wij zijn van plan om een furminator te kopen want onze hond verhaart echt heel erg (jack russel) waardoor je gewoon aan het stofzuigen blijft..
Maar mijn pony verhaart natuurlijk ook dus zou hem ook graag voor de pony willen gebruiken.

Maar welke maat moet ik dan nemen? Ik zat te denken aan de ena kleinste maar kan ik een maatje groter ook voor de hond gebruiken?

Groetjes!

PanamaD

Re: furminator voor paard en hond, welke maat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:35

Ik heb ook zoon borstel voor mijn labrador. Hoe groot is jou hond? Ik denk dat je als je een gewone maat hond ook wel een normale maat kan nemen. Volgens mij zijn er 3 maten dan zou ik de middelste nemen die hebben wij ook en die kan je goed voor je paard ook gebruiken:).

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:43

Zou hem niet kopen. Mijn ouders hebben zo'n ding en het maakt de vacht van je hond echt kapot. Helemaal als het om een jacky gaat. Hij snijdt als het ware de haren af. Ben er niet over te spreken in elk geval. Ik zou hem gewoon goed kammen om de twee dagen en af en toe eens onder de douche doen en goed inmasseren met shampoo.

Bij te vaak borstelen kan het ook zijn dat je hond blijft verharen dus ook weer niet te vaak borstelen. Gewoon kijken wat bij je hond past.

Wij hebben een Oud-Duiste Herder en die kan ik 2 keer per week met een herderharkje en dat werkt perfect. Hij blijft wel een beetje verharen maar denk dat dat ook door de natuur komt. Dan weer warm en dan weer koud. Dan erg droog en dan weer extreem vochtig.

Als je hond stinkt en je kan of wil hem niet douchen dan doe je gewoon wat water met babyolie in een plantenspuit en sprayen maar ( niet te veel en te vaak natuurlijk ).

Succes ermee .....

kiyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:47

Hai,

Dat is een superding, ik heb al een paar jaar de Perfect Care Furmaster 9,5 cm en die gebruik ik voor de paarden (arabieren) voor de hond (mastiff met kort haar), bij de bouvier lukt het niet ;-) maar dezelfde gebruiken we ook voor de katten! :D
Echt super, als je ziet wat eraf komt met heel lichtjes kammen al ... echt bizar, een ideaal ding!

Ik heb al die jaren geen last van afgesneden haren ofzo.

groetjes!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:40

[quote="Herman97"]Zou hem niet kopen. Mijn ouders hebben zo'n ding en het maakt de vacht van je hond echt kapot. Helemaal als het om een jacky gaat. Hij snijdt als het ware de haren af. Ben er niet over te spreken in elk geval. Ik zou hem gewoon goed kammen om de twee dagen en af en toe eens onder de douche doen en goed inmasseren met shampoo.

Bij te vaak borstelen kan het ook zijn dat je hond blijft verharen dus ook weer niet te vaak borstelen. Gewoon kijken wat bij je hond past.

Wij hebben een Oud-Duiste Herder en die kan ik 2 keer per week met een herderharkje en dat werkt perfect. Hij blijft wel een beetje verharen maar denk dat dat ook door de natuur komt. Dan weer warm en dan weer koud. Dan erg droog en dan weer extreem vochtig.

Als je hond stinkt en je kan of wil hem niet douchen dan doe je gewoon wat water met babyolie in een plantenspuit en sprayen maar ( niet te veel en te vaak natuurlijk ).

Succes ermee .....[/quote
Afsnijden? Deze borstel haalt juist de ondervacht van je hond eruit.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:47

Ik heb er ook eentje en vind het een onding, inderdaad afsnijden van de vacht, ik heb langharige katten en die vinden het normaal heerlijk om geborsteld te worden maar niet als ik met de furminator aan kom....
Dan smeren ze hem gauw!
Volgens mij is het ook gewoon een ondermes van een scheermachine die ze in een handvat hebben gezet en een duur etiketje op hebben geplakt (ja ik heb de originele...)
Als je goed kijkt zie je de tandjes in een V vorm lopen en die snijdt toch echt het haar af.

Sen_si

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:51

Ik gebruik hem ook voor mijn katten, super ding!! Maar het is echt voor de ondervacht te verminderen, weet niet of een paard dit ding nou zo lekker vindt??

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:21

De furmenator is een geweldige borstel. Het haalt alle lossen haren van de ondervacht weg.
Ik zou hem alleen niet gebruiken voor je paard, want die tandjes vind ik persoonlijk te scherp voor
de huid van het paard. En als je hem van plan was om te komen, zou ik een M kopen.
Ze werken onwijs goed, ze zijn alleen zo duur...

kiyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:29

Onze paarden zijn echte tuttebellen en erg gevoelig op de huid. Maar het kammen met de Furmaster vinden ze helemaal prima, ze staan altijd los en kunnen zo weglopen maar blijven lekker staan tot we klaar zijn! Je hoeft nl totaal geen druk uit te oefenen, je legt de kam op de vacht en trekt 'm rustig met de haren mee en alle losse haren kam je zo eruit!
Echt een super uitvinding zo'n kam en zeker ook voor (gevoelige)paarden!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:33

Vind hem helemaal geweldig!! Heb voor de honden een M en voor de shets een L
Vind zelf de L te groot voor de honden (heb middelmatige honden, shiba's)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 20:53

princesissi schreef:
De furmenator is een geweldige borstel. Het haalt alle lossen haren van de ondervacht weg.
Ik zou hem alleen niet gebruiken voor je paard, want die tandjes vind ik persoonlijk te scherp voor
de huid van het paard. En als je hem van plan was om te komen, zou ik een M kopen.
Ze werken onwijs goed, ze zijn alleen zo duur...

Nee hoor, vind €15 euro niet zo duur :D
Moet je ff zoeken op furminator :)

Bedankt voor de reacties!

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 07:22

ik heb hem ook en ben er heel blij mee
ik gebuik hem voor de hond en voor het paard
heb de midelste maat

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 07:25

Heb m ook voor de hond, maar die van mij vind het vreselijk (border collie). Die staat echt met haar staart tussen de benen. Heb er mijn schoonouders ook 1 gegeven voor hun jack russel (maat m). Er komt wel meer haar af, maar om nou te zeggen dat het dé oplossing is: :n

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 07:39

Persoonlijk zou ik hem niet gebruiken voor honden met een langere vacht! Hij heeft dan echt een trekkende werking en kan me voorstellen dat ze dat niet prettig vinden! Buren met een soort van schapendoes hebben die van mij een keer geleend. Was absoluut geen succes (dier heeft ook nog eens veel klitten....) Hij is ideaal voor het eruit halen van de ondervacht zoals bij type poolhonden! Geloof ook niet dat hij echt een meerwaarde heeft voor honden met een gladde vacht!?
Zo vind ik hem weer wel ideaal na de winter bij de shets, maar voor een type zonder zo'n extreme wintervacht, zou ik hem ook niet gebruiken.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 07:47

ik heb maat l gekocht voor mijn labrador en paard.
Voor het ruien van de zomervacht van mijn paard vind ik het 3x niks, ik ben benieuwd hoe dat straks met de wintervacht gaat.
Voor mijn Labrador vind ik het echt DE UITVINDING!!!!
Normaal gesproken vreten wij haren hier in huis, sinds de furminator is dat helemaal over en mijn hond heeft er in tijden niet zo mooi bijgelopen.En ik heb haar er een maand geleden 1x mee gedaan _/-\o_

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 07:56

Goh wat een verschillende meningen zeg...ik heb ook zo'n ding,de gele (zal de medium zijn).Gebruik hem voor zowel de hond als voor de pony's en ben erg tevreden over.
Nu wordt het niet dagelijks gebruikt maar voor de laatste resten ondervacht en losse flodders haar bij de hond.De hond is een kruising herder x Leonberger dus veel,lang haar en een mega ondervacht.
Ik kam er heel voorzichtig mee,de hond is erg gevoelig (lees:zeikerd :+ ) maar hij vind het heerlijk hoor.Eerst met speciale kam erdoorheen om de grote bossen ondervacht weg te halen en daarna pluk voor pluk haar opzij om de laatste resten ondervacht weg te halen.

Ook het korte haar bij de poten vliegt eraf met dat ding. Ben zeer tevreden over :j

Voor de pony's wordt hij trouwens alleen gebruikt bij verharen wintervacht.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:47

Ik heb een L gekocht voor mijn flatcoated retriever, die zwemt graag en krijgt door zijn leeftijd en vreemde vacht snel van die viltklitten. hij haalt ondervacht eruit maar sniijd ook dus pas wel op dat je het niet te vaak gebruik. de klitten snij je er namelijk goed mee uit vandaar dat ik er zo blij mee bent want knippen is vaak geen gezicht en krijg je happen. op mijn knol nog niet geprobeerd denk na de winter

oh is dus een langharige hond ;)