De pony:
Al tijden te dik, zomereczeem/allergie/gevoelig (heeft jeuk, ze hebben altijd gezegd dat het ZE was maar hier begin ik meer & meer aan te twijfelen), kuddeleider.
De misdaad:
Ik heb hem van stal verhuisd en nu staat hij op een eigen stuk weide (met schuilstal), paarden langs hem, paarden voor hem, paarden (achter het bosje) achter hem. Alleen geen paard bij hem.
Mijn motivatie:
Het enige wat hij altijd deed was eten .. Eten, eten, eten .. En z'n kudde in de gaten houden. Stond vroeger met 2 merries, de laatste tijd met 1 merrie vanwege komst van een 4e paard (dit ging niet allemaal samen dus gingen ze in aangrenzende weiden). Zodra er nieuw eten was (nieuwe strip gras of hoop hooi) ging de eetmodus aan, eten & eten & eten, totdat er niks meer was. En ondertussen natuurlijk de kudde in de gaten houden, zorgen dat ze niet opgegeten gingen worden en dergelijke. Als 1 van de andere paarden wegging moest hij dat ook in de gaten houden dat die zeker terugkwam, hij moest zorgen dat er zeker geen ander paard met z'n hooi ging lopen (zelfs met verschillende hopen, dan ging hij gewoon van de ene naar de andere hoop, was net een stoelendans

En daarom heb ik hem express in een eigen stuk weide gezet. Hij staat er sinds gisteren en staat er alsof hij er al jaren staat. Hij heeft rust, eet wat grasjes, gaat wat soezen, bekijkt het allemaal eens, eet weer eens wat. Z'n hoofd zit niet constant meer in het gras uit vrees dat er anders niks meer gaat zijn. Hij zit niet meer constant in de stress om z'n kudde (ik zeg het overdreven misschien, maar in z'n hoofd gebeurde er veel volgens mij

Edit; de reden voor dit topic is dat ik dacht het goed te doen, ik blij was met z'n nieuwe stekje en toen een reactie kreeg waardoor ik iets had van