Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LLusitana schreef:Aan hekwerk/stalwerk knaagt hij niet. Ook niet aan hout in de stal. Het is ook echt geen ondeugd. Hij houdt van knagen op dingen die halfhard zijn (plastic, rubber, uitgedroogd leer). Wilgentakken zou ik graag geven maar dat vindt mijn pensionstal vast geen goed idee (op de weide staan ook wedstrijdpaarden). Ik heb inmiddels op internet de Jolly Pas-a-Fier gevonden. Rubber speelgoed om in te bijten met appelsmaak. Dat lijkt me ook veilig voor de tanden. Heeft iemand ervaring hiermee?
LLusitana schreef:Een Jolly bal en een voerbal heb ik al en ook bij hem geprobeerd. Maar de Jolly bal is niet leuk en van de voerbal raakt hij gefrustreerd (want ook na verschillende keren proberen begrijpt hij hier niks van, in tegenstelling tot mijn andere paard die dit meteen doorhad). Hij is daarentegen dolgelukkig met een kapotte plastic voerschep. Kan ie lekker door de stal gooien aan het handvat en het kauwt lekker weg. Maar ook dit vind ik niet veilig. Ik zoek dus echt iets anders dan een bal. Bedankt voor de tips zover.