Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kijenta schreef:Alvast bedankt voor de tips! Eigenlijk moet ik dus veel 'speelgoed' bedenken.
Samenzetten gaat slechts een aantal uren per dag lukken (in een andere grotere paddock) omdat: mijn paard ander ruwvoer en krachtvoer krijgt wegens zijn stofallergie én omdat de paddocks zelf zuiver te houden zijn. De andere eigenaar laat dit achterwege en ik heb geen zin om mest van 2 paarden te ruimen. Wél kunnen ze rechtstreeks contact hebben met elkaar over een draadje en ook over de balken in de loopstallen (op borsthoogte).
quartel schreef:wat een nare opmerking!
Jij zou wel altijd en eeuwig de troep van anderen opruimen zeker![]()
Typisch bokt weer, 1 kleine opening en hop....gelijk er bovenop![]()
TS, gooi af en toe eens iets nieuws om te onderzoeken in de paddock.
een stuk plastick
een lege voerton
een voetbal
een emmer
en zo zijn er zo veel dingen die je aan kunt bieden om mee bezig te zijn
kijenta schreef:Het rapen van strontjes van een ander paard is niet iets wat ik wil doen, en is ook iets waar IK niet de tijd voor heb... Ik vind echter de zuiverheid van de paddock voor mijn paard wél belangrijk, dan kan hij liggen waar hij wil,kan ik wortelen verstoppen voor hem en blijft de paddock ook redelijk droog in de winter (ik sta regelmatig met de spade gootjes te graven voor de afloop en bergjes te maken). Maar ook staan ze apart omwille van de werklast van de staleigenares.Je kan niet 5 keer per dag de paarden even uit elkaar halen voor de voerbeurten (argument staleigenares en daar volg ik haar in). Door de gezondheidsproblemen van mijn ruin heb ik met haar kunnen regelen dat hij-in gezelschap-toch buiten mag blijven als de andere 15 paarden op stal staan (dat betekent dus dat mijn paard niet constant geïsoleerd staat, meestal dus in een ruinenkudde van 6).
Ik voel me niet aangevallen omdat ik zelf van mening ben dat ik het allerbeste wil voor mijn paard (en dus ook voor zijn fysieke gezondheid) en dat naar mijn mening ook benader. Het kan natuurlijk altijd betervandaar dit topic...
@mirgino: heb jij je paard wegens gezondheid (kreupelheid meen ik) nooit apart gehouden van andere paarden(stalrust of draadje tussen)?