Ik ben waarschijnlijk het grootste probleem hoor
Ik maak me nu al dagen druk om iets dat misschien gaat kunnen gebeuren... Het idee kwam gewoon bij me op omdat vorige week de dierenarts moest langs komen om het veulen te chippen. Merrie en veulen moesten daardoor even op stal staan en toen begon ze ook lichtjes te weven. Waarschijnlijk van de stress...
Er is geen mogelijkheid om de merrie met veulen 24/7 buiten te laten de eerste maand... Wel heb ik voor aankomend weekend al alle dagen vrij genomen waardoor ik haar dus smorgens vroeg ga kunnen buiten zetten en in de late avond kan binnenhalen.
Verder krijgen ze onbeperkt hooi en zal ze dus voor het eerst in tijden samen met andere paarden op de wei mogen. De stallen zijn ook heel ruim en hebben een deur waar ze makkelijk over kunnen kijken.
Het veulen gelijktijdig met de verhuis afspenen was helemaal de bedoeling niet. Doordat merrie en veulen nu dicht bij huis op stal komen te staan, is het de bedoeling om hun gelijdelijk aan te laten wennen aan het idee dat ze ook zonder elkaar moeten. Veulen vertrekt immers binnen enkele maanden naar veulenvrij in Tsjechië.
Had graag misschien ergens bachbloesemdruppels gaan halen, voor de zekerheid, maar weet eigenlijk niet of dat zo'n goed idee was...
Laatst bijgewerkt door _Antikana_ op 30-08-11 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt