Paardenrusthuis ‘paardenkamp’ in Soest heeft een bijna continu gesloten wachtlijst.
Het paardenrusthuis werkt met een niet transparante ‘wachtlijst’ waarop paardenleeftijd of de duur van begunstiger zijn geen invloed hebben.
Jonge veulens houden dus plaatsen op de wachtlijst bezet zonder dat er een toetsing heeft plaats gevonden of het paard nog leeft of misschien al verkocht is.
Tot mijn verbijstering kom ik er na ruim 20 jaar trouw donateurschap achter dat mijn paard niet kan genieten van zijn welverdiende (en dik betaalde) oude dag.
Iemand die pas sinds vorige maand donateur is en zijn paard op de wachtlijst heeft gezet, staat dus boven mij terwijl ik al meer dan 20 jaar begunstiger ben.
Veel eerlijker is het als er gekeken zou worden hoe lang een donateur al ruimhartig geeft of als er een leeftijdsgrens wordt ingesteld waarop je je paard kan inschrijven op de wachtlijst. Er is dan geen vage ontransparante wachtlijst nodig die bijna continu gesloten is.
De wachtlijst is op de huidige manier niet actueel want paarden worden tussentijds verkocht of komen te overlijden.