Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marionblo schreef:Je moet zo'n 1,5 kg hooi per 100 kg lichaamsgewicht per dag rekenen.
Dus een pony van ongeveer 200 kg heeft ongeveer 3 kg per dag nodig. Afhankelijk van de arbeid en buitentemperatuur
aerdenhout1 schreef:Ooit naar de hoeveelheid gekeken wat staat op de zakken van biks w.b.t je moet voeren qua gewicht paard/pony??
Dan zouden mijn Shetlanders nu zwaar bevangen staan!
aerdenhout1 schreef:marionblo schreef:Je moet zo'n 1,5 kg hooi per 100 kg lichaamsgewicht per dag rekenen.
Dus een pony van ongeveer 200 kg heeft ongeveer 3 kg per dag nodig. Afhankelijk van de arbeid en buitentemperatuur
Ooit naar de hoeveelheid gekeken wat staat op de zakken van biks w.b.t je moet voeren qua gewicht paard/pony??
Dan zouden mijn Shetlanders nu zwaar bevangen staan!
pmarena schreef:Hier krijgen de D-ponies onbeperkt , en dat houdt in dat we met 1 gewoon baaltje met strotouwtjes per dag prima de winter door komen....ook nog met de Shet erbij vorig jaarSoms iets meer , soms iets minder.
marionblo schreef:pmarena schreef:Hier krijgen de D-ponies onbeperkt , en dat houdt in dat we met 1 gewoon baaltje met strotouwtjes per dag prima de winter door komen....ook nog met de Shet erbij vorig jaarSoms iets meer , soms iets minder.
Onbeperkt doe ik niet meer. Heb ik een half jaar gedaan, maar mijn 3 C/D ponies vraten 2 balen hooi van 20-25 kg per dag! En een mest! Werden dus ook te vet.
Eigenlijk zou ik mijn netten steeds moeten wegen, want ik heb idd de neiging te veel te voeren. Maar doe het tot nu toe altijd op gevoel. Dat is het nadeel als je van die grote balen voordroog hebt waar je steeds plukken uit trekt en geen "afgepaste" plakken.