Eerlijkheid duurt inderdaad langer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissKing

Eerlijkheid duurt inderdaad langer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 10:02

Hallo bokkers,

Ik ben benieuwd naar jullie mening en/of ervaring.

Ik sta bij een stal op de wachtlijst, een wachtlijst zegt niet zoveel, maar omdat er maar 20 pensionpaarden staan en een aantal mensen voor me, kan het best nog wel een jaar of 1,5 duren. Ondertussen verder gekeken en na veel stallen bezocht te hebben een ideale stal gevonden (voor tijdelijk, tot de andere stal een box vrij heeft). Superblij dat er plek is, maar voordat we e.e.a. gaan rondmaken geef ik aan dat ik wel zal verhuizen naar de andere stal zodra daar plek is, o.a. vanwege betere uitrijmogelijkheden.

Contactpersoon op de stal geeft nu aan dat ze dan toch liever kiest voor iemand die langer blijft. Logisch, dat kan ik me voorstellen. Hoewel je nooit van tevoren kan zeggen of iemand lang blijft, begrijp ik haar keuze wel.

Vriendinnen zeg nu dat ik ook niet zo eerlijk had moeten zijn, ik had helemaal niet hoeven te melden dat dit voor tijdelijk was, want wie weet zou ik hier zo naar mijn zin hebben gestaan, dat ik helemaal niet had willen verhuizen. Mijn zoektocht naar een ideale stal kan dus weer opnieuw beginnen.

Wat vinden jullie? Wel of niet zeggen?

knollentuin

Re: Eerlijkheid duurt inderdaad langer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:04

ik denk dat je het in dit geval niet had hoeven melden zoals je zelf al zegt, er is geen tijd dat het duren kan bekend ,en kan het zomaar een jaar duren. kijk ,is het nou voor 5 weken of 3 maanden en al bekend,ja dan is het anders

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:07

ik had het niet gezegd, ook omdat je totaal niet weet hoe lang het gaat duren voor je op die stal terecht kan waar je op de wachtlijst staat. Als iedereen daar naar het zin staat kan je lang wachten op een plekje. Nu had je een mooi plekje gevonden en gaat dat dus niet door omdat je in hun ogen misschien met een paar maanden weer weg bent en ze dat niet prettig vinden.

Hoe lang je ergens wil blijven vind ik eigenlijk nooit relevant tenzij het echt voor een paar weken is en je ook een eind datum weet

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:08

Eerlijk duurt inderdaad langer. Ik ben op een stal gaan kijken waar ik eerlijk heb gezegt dat mijn paard wel eens dekens van andere paarden kon gaan slopen in de winter. Hij zou apart in een wei kunnen, dat was eerst geen probleem, maar we waren niet welkom.
Nu staan we inmiddels, gelukkig, allebei helemaal naar ons zin :D

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:09

Ik had het ook niet gezegd, nu gooi je je eigen ramen in.....

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:10

als pensionhoudster zou ik wel willen dat je daar eerlijk in bent,als je dan op een gegeven moment weet dat je naar die andere stal kunt,kun je dat op tijd aan geven bij mij en dan zou ik weer een advertentie kunnen zetten.verder heb ik natuurlijk ook liever dat de mensen langer blijven,maar als er iemand in nood zit voor een aantal weken,dan zou je bij mij gewoon terecht kunnen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:18

Er kan altijd wat gebeuren waardoor je weg zou gaan of je paard zou moeten verkopen, of je paard raakt zo geblesseerd of krijgt koliek waardoor hij in het ergste geval zou komen te overlijden. In mijn ogen is de vraag dan ook: hoe tijdelijk is tijdelijk? Als jij verwacht dat je anderhalf jaar nog moet wachten kan ik dat niet tijdelijk noemen, maar als stalhouder zou ik ook niet blij zijn met een pensionklant die maar 2 maanden blijft. En idd, misschien had je het wel zo naar je zin gehad dat je was gebleven.

Dus hoe tijdelijk is tijdelijk? Ik had niets gezegd, want misschien gebeurt er op je nieuwe stal iets waardoor je daar ook niet welkom bent, komt de stalhouder te overlijden, raakt de boel failliet of wordt hij verkocht...you name it.

Ik had niets gezegd. Dat heeft niets met oneerlijkheid te maken, maar alles met het niet compleet melden van toekomstplannen. En dat is in mijn ogen een groot verschil!

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:24

Ik vind het heel netjes dat je het gezegd hebt.
En als ik het zo lees, denk ik dat je je hier zelf toch ook prettiger bij voelt.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:51

Ik vind het wel goed van je!

Bij eerlijkheid weet iedereen waar die aan toe is en in dit geval is die stal dus ook niet echt 'flexibel' (kom even niet op een beter woord) Je leert dus ook meteen een stal kennen, zijn het moeilijke of makkelijke mensen.

edit; misschien kan je nog eens uitleggen dat 'tijdelijk' relatief nog een aardig lange tijd kan duren

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:07

Zelf heb ik ook 2x ergens (zelfde stalling) tijdelijk gestaan. Voor beide paarden was de periode korter dan 6 maanden ivm dat er stalling bijgebouwd wordt bij de stalling waar ze kwamen te staan. Ik heb het bij allebei gezegd en bij allebei was het geen probleem.
Ik vind het persoonlijk fijner om het van te voren al te zeggen, want als ze er achteraf achter zouden komen dat je het al wist, zou het echt niet gewaardeerd worden. :n En het wereldje is klein, dus als je ooit plotseling om stalling verlegen zit, zou je daar altijd nog naar terug kunnen.

In jou situatie kan ik begrijpen dat het lastig is. Aan de ene kant, je hebt kans dat je daar op héle korte termijn (<2 maanden) weer weg bent of op lange termijn (2 jaar). Toch zou ik het hebben gezegd. :j

MissKing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 13:33

Bedankt voor alle reacties,
ik zou me er inderdaad niet goed bij hebben gevoeld als ik niets had gezegd en na enige tijd was weggegaan, terwijl ik dit al langer wist.

De dame van de stal wist dat het "pas" over 1 of 1,5 jaar is, ik heb dit aangegeven. In hoevere ik dat kan voorspellen natuurlijk. Als er binnen 1 maand opeens 4 paarden weggaan, gaat het ook snel.

Ik blijf in ieder geval verder zoeken, ik sta nog steeds op de wachtlijst, heb ook (gelukkig) geen haast, paard staat heel goed in Drenthe en als er iets voorbij komt wat nog beter is dan de stal waarvoor ik op de wachtlijst sta, dan kies is hiervoor. Paard moet het goed krijgen, dat is het belangrijkste!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:11

Compliment dat je het eerlijk hebt gemeld.
Of dat wel of geen probleem is, hangt helemaal af van het type stal. Bij mij lopen de paarden in groepen, pension- en eigen paarden gemixt. Regelmatig verandering van de samenstelling wil ik niet; grote kans op blessures maar ook elke keer nieuwe virussen en bacterien. Ik ben echt alleen op zoek naar mensen die in voor lange tijd een plek zoek, heb het zelfs in m'n advertentie staan en vraag het ook in het gesprek. Daarop niet eerlijk antwoorden zou ik wel heel erg vinden.

MissKing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 19:30

Ondanks dat ik mezelf in de vingers heb gesneden, ben ik inderdaad blij dat ik het heb verteld.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:55

Eerlijkheid duurt het langst of;
Als je iets verzwijgt kun je zeggen dat je het vergeten bent te zeggen :P

Maar toch een beetje gelijk is het wel ;)

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 00:21

Friezuhn schreef:
Eerlijkheid duurt het langst of;
Als je iets verzwijgt kun je zeggen dat je het vergeten bent te zeggen :P

Maar toch een beetje gelijk is het wel ;)

Dan lieg je er dus echt om. Vind dat echt niet kunnen.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:39

Misschien is het wel balen maar nu heb je in ieder geval wel een goed geweten omdat je niks hebt verzwegen lijkt mij :j