Ik weet niet of het hier goed staat maar ik wist geen andere plek. Mijn fjord die heeft het witte van zijn staart heel vies, er zitten allemaal zwartje puntjes in enzo en modder en exceem spul en ga zo maar door. Ik krijg het maar niet schoon, ik was haar nu met teershampoo vanwege haar exceem maar dat wil niet lukken. Weet iemand een spul of wat dat ook om het schoon te krijgen? Ik maak vanmiddag wel een foto.
biotex, groene zeep, shampoo van CM doet het ook goed. misschien kan je ook tea tree shampoo proberen helpt gelijk tegen de jeuk!! Ik krijg mijn paard er goed schoon mee. Ook betadine schampoo helpt om de vuiligheid eruit te krijgen ennn groene badedas!
loulou
Geplaatst: 25-08-11 12:09
zo deed ik het bij mijn schimmel als het echt heel vies was. eerste laten weken in een emmer biotex. uitspoelen en een paar x herhalen. tijdens het weken met je handen de haren flink over elkaar heen wrijven. dan een paar keer met gewone shampoo flink soppen en de vieze plekken eventueel met een borstel schrobben. als laatste nog een keer met betadine shampoo
Als je de staart ook wit wil hebben kun je ook zilvershampoo gebruiken. De witte haren worden hier echt superwit van. Ik gebruik het altijd voor de keuring.
Voorkomen dat de staart vies wordt. Dus wassen - eventueel met zilvershampoo - daarna cowboy magic erin, staart in een vlecht en beschermen met een staartzak. Deze staartzak kan er langere tijd in blijven zitten, en je kunt er ook meer rijden. Het voorkomt dat de staart vies wordt. Eens in de week uit de vlecht, uitpluizen of uitborstelen, weer in de vlecht en weer een staartzak er omheen.
Shaggy09
Geplaatst: 25-08-11 12:36
Ik wel, Maar mijn oude verzorgpony was wit, en die deden wij eerst wassen met zilvershampooh en daarna even inweken met biotex, Inmiddels een new forest met een zwarte staart die we alleen bij wedstrijden wassen
loulou schreef:
ik vind persoonlijk zilvershampoo niet beter werken dan gewone shampoo
ik heb hier op bokt de aanrader 'dreft' gekregen, de manen van mijn paardje waren altijd geel in de plaats van wit. en vandaag heb ik de dreft eens geprobeert en ik moet zeggen. ik ben zeer tevreden, want ik heb nu witte manen