Ze staan op een weide met schuilstal, hebben veel renmogelijkheid moesten ze schrikken van het onweer (wat volgens mij niet het geval zal zijn, ze staan al hun hele leven buiten), maar ze staan natuurlijk ook nog in hun zomervachtje.
Mijn haflinger heeft heel de zomer lang haar vliegendeken op (lichte ZE), dus ook nu. Ik neem aan dat ze in de stal gaat staan, aangezien ze dat altijd doet als ze vindt dat het wat te nat is, maar zo kan mijn andere pony er niet meer bij aangezien ze die niet toelaat. (Op het zomerland heb ik maar 1 schuilstal, het herfst/winterland heeft er 2, zodat ze allebei naar binnen kunnen moesten ze dat willen.
Nu vroeg ik mij af of mijn 2-jarige risico zou hebben op een verkoudheid/gewoon koud hebben? Het is een hele lichte palomino die ook heel licht in haar vel zit. Aangezien we niet op weer als dit voorzien zijn denk ik ook niet dat de paarden zich hieraan aanpassen?
Opsluiten op stal doe ik niet, aangezien ze dat niet gewend zijn en ik mijn jongste dan helemaal uit haar dak zie gaan, maar zou extra hooi ofzo helpen op dit moment? Ze hebben nog gras, dus daar kunnen ze zich toch ook warm mee houden?
Jammer genoeg kan ik niet gewoon even gaan kijken. Ik hoop alleen dat er hier meerdere mensen zijn die dit doen met hun paarden en me even kunnen geruststellen dat er niets aan de hand zal zijn