Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

)
privace schreef:op de wei met onze pony, knuffelen,spelen,grondwerken,longeren,parelli,showmanship,(VD), reining(westernrijden)
en af en toe buitenritten,
les nemen (ritje met de trailer)
da is het zowat

(lag aan zijn bui: was hij al fris dan ging ik pas na die tijd naar buiten, maar was hij wat traag dan maakte een rondje buiten hem helemaal wakker. Voordeel was dat ik dan ook in de bak direct aan de slag kon, was immers al warmgereden).
(en kreeg sowieso vrije dagen, anders was hij echt not amused).
Maar goed, karakter speelt altijd mee: dus vandaar ook de echte vrije dagen anders werd hij knorrig

Ariebren schreef:Het aantal reacties hier gaan alleen maar uit van "ik"
Ik doe dit, ik doe dat.
Maar een paardje heeft een eigen karakter en is een kuddedier, geen knuffelkont.

) dus probeer daar vanuit te gaan. Als het erg broeierig weer is volstaat een ontspannen poetsbeurt, is t frissepaardenweer moet ik me daar aan aanpassen.
Dat hij daarnaast ook dingen ''moet'' (de prinses op de erwt was vandaag ernstig beledigd dat ie moest ''werken''), tsja, dat heeft ie maar te accepteren
Maar denk dat het belangrijkste gewoon is om naar je paard te kijken.. Sommige paarden zijn werkers en die doe je geen groot plezier door ze te laten staan. Voor andere paarden is er geen groter genot dan een lange vakantie op de wei. Die van mij valt onder de eerste categorie en das met een twenter nog puur lastig
amyz schreef:Sommige paarden zijn werkers en die doe je geen groot plezier door ze te laten staan.
Verder staat ze lekker nu 24/7 met 2 vriendinnen in het land, in de winter zo veel mogelijk in de bak met diezelfde vriendinnen, in alle gevallen met zo goed als onbeperkt ruwvoer.