hoeveel ongeveer kwijt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

missyxlove

hoeveel ongeveer kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 11:17

Hey,

Ik rijd momenteel alleen op een manege maar ik ben aan het kijken om eventueel een paard ergens te stallen.

Een collega van mijn moeder woont in de buurt en heeft stallen en weides en piste.
Normaal gezien kost een pension zoiets in de 300,
ik zou dit dan willen verminderen door bv. zelf stallen uit te mesten,
zelf te voeren, enz.

Natuurlijk mag ik dan niet vergeten de dierenarts kosten, hoefsmid, zadel, zadeldekje, hoofdstel, enz.

Hoeveel zou ik ongeveer kwijt zijn en hoeveel zijn jullie ongeveer kwijt?

Lievemensjes

Re: hoeveel ongeveer kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:24

hoi,
ik heb geen kosten. mijn ouders betalen alles. en mijn pony staat bij mij thuis. umm.. ik denk wel dat je rond de 200 of 300 kwijt bent. inderdaad, misschien kan je het verminderen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:25

Nona99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 14:02

Hoy,

Aan pensionstal was ik 250 euro per maand kwijt.
Zadel zat ik aan 1500 euro
Hoofdstel, zadeldekjes, staldeken, zweetdeken, alle andere kleine spullen +/- 650 euro

Om de 8 à 10 weken de hoefsmid +/-65 euro
Bezoek DA voor jaarlijkse vaccinatie 40 euro

Maar daarnaast ook onvoorziene dierenarts bezoekjes...
Op wandeling raakte Nona gewond aan haar been, verzorging en hechten van de wonden + verbnd aanleggen kwam op een 180 euro...

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:05

wij zijn per maand 150 euro aan stalling kwijt.. hierbij zitten alle faciliteiten :D

... ik weet niet in welke omgeving je woont.. in overijssel is het in ieder geval niet snel 300 euro per maand...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:07

Ik ben per maand 300 euro aan stalling kwijt, maar reken erop dat ik (zeker als ik ga starten) evengoed nog rond de 600 euro per maand aan paardlief kwijt ben. Het ligt erg aan de omgeving waar je woont, in de randstad zijn pensionstallen vaak erg duur, in het oosten wat minder.

missyxlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 17:31

ok,
bedankt allemaal,
ik hoop dat ik bij hem eventueel een paard goedkoop kan stallen

en natuurlijk,
je hoeft niet alle borstels 3x te hebben enz.
dus op dat gebied, maak je het zo duur als je zelf wil

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:50

Ik ben nu 135 all-in kwijt voor mijn jaarling (provincie Utrecht). Dan heb ik het uiteraard alleen over stalling. Tel daarbij op de hoefsmid, wormenkuren, vaccinaties en overige (onverwachte) DA kosten. Op jaarbasis is het nu zo'n 1800-2000eu, en dat wordt alleen maar meer ;)

Probeer je niet alleen te focussen op de stalling die je in je OP noemt, kijk ook eens naar andere mogelijkheden. Wellicht zijn die goedkoper? Wat wil je met je paardje gaan doen (heb je veel 'luxe' nodig)? En ben je bereidt veel zelf te doen? Dat is allemaal van invloed op de prijs. Succes met zoeken!

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:52

ik ben aan stallingskosten 50 euro kwijt maar dit is omdat ik haar stal bij mijn broer.
dit is puur alleen dat hij zijn kosten eruit heeft voor der.
de hoefsmid ben ik elke 8 tot 10 weken ongeveer 30 euro aan kwijt.
en veearts kosten elke jaar haar spuit.
ik heb heel veel pech gehad met mijn paardje dus zou daar gewoon elke maand geld voor weg leggen je weet maar nooit.

nijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:42

ik betaal 135 euro per maand voor de stalling daar bovenop komen nog de maandelijkse a 2 maandelijkse kosten + enting en tandarts. bedenk goed wat voor soort stalling je wilt. bij sommige stallingen mag je wel zelf uitmesten maar gaat er niks van de prijs af, overleg dit van te voren goed. houd idd goed rekening met de onverwachte kosten van da enz die je in je bus krijgt als je een eigen paard hebt.

smd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:32

Ik sta nu op een westernmanege en betaal 280 per maand inclusief voer, uitmesten etc. Met mijn oude paardje stond ik op een pensionstal was toen 180 euro per maand kwijt inclusief voer en stro. Uitmesten moest je zelf 3x per week doen en 1x per week staldienst (waterbakken buiten vullen en paddocks/land poepvrijmaken).

bon24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:40

Ik sta op een pensionstal in de omgeving haarlem(randstad).
Ik betaal 260 per maand, dan moet ik zelf uitmesten en binnen halen. daarnaast krijgt mijn paard per dag 1 kilo biks, ik wil hem neit op biks hebben maar op musli dus ben aan het voer ongeveer 40 tot 50 euro extra per maand kwijt( 2 kilo krachtvoer per dag). dan heb je nog 4 x per jaar de wormenkuren, wij enten 2 x per jaar.
daarnaast iedere 8 weken een hoefsmid. ook heb je eigenlijk altijd wel spulletjes nodig.

dan betaal ik voor mijn shet 112 euro, ook zelf uitmesten en binnenhalen. deze krijgt 2 handjes biks per dag dus ben ik neit veel meer aan kwijt. daarnaast hoeft hij enit heel vaak naar de hoefsmid, hij heeft zeer goede hoeven en ik kan hem zelf soms bijveilen.

dus verkijk je neit op de kosten van een paard, ze komen eidere maand terug en meer dan je soms verwacht!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:21

Je kan kiezen hoeveel luxe je zou willen, neem je genoegen met alleen een buitenbak of wil je ook een binnenbak? Zelf mesten of niet? Zelf je hooi en stro inslaan of niet? Zelf buiten zetten of niet? Als je je lijste compleet hebt kan je gaan kijken wat het aanbod is bij jou in de buurt.

missyxlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 10:53

@ dressurgek

mijn probleem is dat er bijna geen aanbod is in de buurt
en het is de bedoeling dat ik er elke dag met de fiets naartoe kan dus ver kan ik niet gaan

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:44

missyxlove schreef:
@ dressurgek

mijn probleem is dat er bijna geen aanbod is in de buurt
en het is de bedoeling dat ik er elke dag met de fiets naartoe kan dus ver kan ik niet gaan

Dat is vervelend. Misschien kan je hier op bokt een oproepje doen dat je stalling zoekt in de buurt van ??? misschien komen er reacties van mensen die heus wel wat stallen bij jou in buurt weten te vinden maar jij nog niet. Het is het proberen waard natuurlijk :)

missyxlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 13:46

idd
zal ik doen, daar had ik nog niet aan gedacht
bedankt!

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:19

Het hangt heel erg af waar je woont, en wat je er allemaal bij wilt hebben... bij de Randstad ben je idd. al gouw 300,- kwijt voor pension stalling. In het noorden rond de 200,-
Bij een boer je paard stallen is nog goed koper, daar ben je rond de 50,- kwijt, maar moet je wel alles zelf doen ;)