zand voor in een natte klei-wei

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sandra1986

zand voor in een natte klei-wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 16:30

mijn paard en shet staan in een weiland, met een schuilstal.
op vreselijke kleigrond, zitten precies tussen de waal en de rijn in.
ze staan het hele jaar door buiten, en aangezien dit voor de stal een lekker modderpoel word.
wil ik nu twee gedeeltes van 42m2 (7 bij 6) en 8m2 (4 bij 2) met zand laten bedekken.
ik dacht zelf een cm of 20 af te graven, en daar 40 cm zand op te storten. (of iemand andere suggesties)
zodat die stukken ook wat hoger liggen. het dan wat schuin af te laten lopen, (richting een andere weide, waar de paarden nooit lopen)

maar welk zand? we hebben er wel eens gewoon zand op gestort, maar dat werd alleen maar erger op den duur
wit zand, of woud zand.
ik ben een leek wat betreft zand.

het liefst heb ik zand, wat op den duur goed hard word, zodat het echt een looppad word.
(bestraten doen we liever niet, omdat dit nog wel eens erg glad kon worden s'winters, het is niet aan huis, en ze op stal zetten is uitgesloten)

ook andere tips, ideeën of suggesties zijn zeer welkom

xpikardox

Re: zand voor in een natte klei-wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 16:42

ik heb in de winter het zelfde probleem. wat ik altijd doe is houtsnippers laten storten. tot nu toe heeft dit altijd geholpen en als je even goed rond zoekt kan je het soms zelfs ergens gratis halen! maar zand is inderdaad ook een goed idee! ik hoop dat je hier misschien wat aan hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 16:43

Als zand nat wordt, wordt het toch ook een kleiboel of zie ik dat nou verkeerd? :?

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 16:46

nou, ik had een beetje begrepen, dat wit zand hard word, en zich niet zal vermengen met de klei-ondergrond.