Ik ben op zoek (marktplaats houd ik al in de gaten) naar een goedkoop adres, voor staldeuren. Het moeten 'halve' deuren zijn (is namelijk voor binnen, en we hebben muurtjes. (zoiets bedoel ik dan: http://www.mijnalbum.nl/Foto-7OFN8YGD.jpg) En dan 4 (of meer) dezelfde.
Wij hebben altijd met luiken gehad, maar de ervaring leert, wij hadden ze nooit dicht.... Dus om nu 250,- aan 1 luik te gaan uitgeven... Zonde geld dacht ik?
En ik ben op zoek naar een groot 'tralie' stuk. (Onderkant is muur en bovenkant moet dichtgemaakt worden met vast tralies). Afmeting is ongeveer 2,5m breed bij 1m hoog. Zijn er bedrijven die deze zo kunnen maken?
Ik zou toch een luik er in willen hebben, Als het hard waait en de wind staat precies op het gat is ook niet fijn. Buiten dat, als het vriest kan je met luiken toch een bevroren waterleiding voorkomen.
Ashley5760
Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-11 15:25
Dat klopt inderdaad mbt bevriezing. Zal ik thuis ook eens over hebben
over het stukje bevriezing van waterlijding kan je aardig goed voorkomen door een doorlopende leiding te maken. deze worden volgens mij niet verkocht. dus aan het einde van de rij stallen gaat de leiding weer terug naar de water INvoer van de pomp en zo blijft het dus continu stromen en minder kans op bevriezing
Ashley5760
Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-11 12:32
Stenks: Dat is wel een goede tip. Alleen wij pompen grondwater rond is dat dan ook mogelijk? (lijkt mij wel toch?) Zit je alleen nog met kans op bevriezing bij de lepels van auto drinkbak. Of is daar tegenwoordig ook wat op bedacht?
Edit: als het echt hard vriest (-15) doen we de waterbakken vaak afsluiten snachts en overdag aan.