Natuurlijk denken WIJ inmiddels na over: stel dat we hem zouden kopen. Wat dan.... Ik heb op zich de tijd en de financieen hoor. Maar ik heb er wel de kriebels bij.
Het is een pony van 1,32, 8 jaar met veel wedstrijdervaring. Als die komt wordt ie voor dochter (en een beetje voor zoon) van bijna 7. Het hele gebeuren van verzorgen, rijden etc zie ik wel zitten. Ik zit meer met het naar huis halen. Trailer zal wel lukken, is ie gewend... maar ze vertelde me dat hij bij hun 2,5 maand heeft moeten wennen en wat gespannen was. Het is een Welsh, dus ja karakter zit er wel in. Doen we daar dan wel goed aan?
Kijk mijn Fries heeft ook flink moeten wennen en dat duurde ook wel even. Is ook compleet door draden heen gefietst omdat hij de kluts helemaal kwijt was. Dus dan denk ik: ach dat komt dan wel goed. Maar toch...
Pony zou bij 4 ruinen in de wei komen die ik goed ken. Een arabje die ook die leeftijd ong heeft, maar wel zich nog erg man voelt. (als ponietje niet dominant is is er geen probleem en verkoper zegt dat ie dat niet is. Hij hangt momenteel erg aan hun fries (staan met 2-en)). Dan nog een D of E pony die ook erg lief is, zit geen kwaad in. En dan 2 grote KWPN-ers van 20+ die echt lief zijn met andere paarden (eentje iets minder tegen mensen maar ik ken hem al langer) Dus ja dat zou toch los moeten lopen. En toch ben ik bang dat het mis gaat. Zo heeft die verkoper gezegd toen zij hem net hadden dat ze de eerste 4 weken hem naast de andere gezet heeft met een draadje ertussen. Ik weet dat bij ons op stal een nieuwe enkele (2) dagen ernaast komt te staan en dan de groep in gelaten wordt. Mijn Fries is zelfs de volgende dag al de groep in gegaan omdat hij helemaal gek werd van het alleen staan (al stonden de andere dus aan de andere kant van het draadje).
Pony is nu gewend geschoren te worden in de winter en komt een 4 uur per dag op de wei (kleine wei). Hier zou ik hem dekenloos willen hebben en zou hij 8 uur op de wei komen om te beginnen. Kan dat dan wel?? vraag ik me dan af.
Is dit allemaal gewoon normale plankenkoorts als je overweegt een pony erbij te nemen??