Bak- Weidesleep, waar te koop?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Adawi

Bak- Weidesleep, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 08:23

Ik ben op zoek naar een bak- weidesleep waarmee ik mijn paddock kan slepen.
Ik weet dat je met autobanden er eentje zelf kan maken, maar dan trek je de bodem alleen glad. Juist wil ik dat de bodem weer wat luchtig wordt.
Het liefst ben ik op zoek naar een sleep die achter mijn (mini) shetlander past, zodat ik met hem dit kan gaan doen.

Weet iemand in welke winkel of op welke site deze te koop aangeboden worden?
Ik kan het namelijk niet vinden! *Tijdje terug stond er een op marktplaats, maar die staat er niet meer op*

truus1970

Re: Bak- Weidesleep, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:33

ik heb een sleepje van een rooster uit een varkenshok. Voor varkenshok afgekeurd, maar doet als sleep nog prima dienst. En gratis, was ook wel zo fijn. Voor een sleep die ok de grond los moet houden vindt ik een minishet wel klein, lijkt me zwaar voor zo'n beesie

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:39

Het lostrekken van een bak is niet zonder inspanningen te doen, en dat kan/is echt zwaar /zijn. Dan zou je evt. zo'n smalle eg kunnen kopen maar daar schiet je ook niet mee op.. Op marktplaats staan regelmatig eggen te koop.

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 08:41

@ Hawai, dit zijn echt voor trekkers etc. Lijkt mij te zwaar/groot al worden?

@ Truus1970, echt helemaal los houden hoeft hij niet te doen. Maar er zit wel een verschil in met een autoband eroverheen 'wrijven' zodat het er weer glad uitziet, of met een sleepje met tanden het even 'harken'. We doen het nu met de hand met een gewone hark, maar dat is erg veel werk! Het gaat er bij ons om dat zodra wij weer geharkt hebben de paddock weer zonder kuilen is en dat het regenwater weer goed de grond in gaat. Als de pony's er constant over heen lopen zonder het te harken maken ze de bodem zo hard vast dat er geen water meer doorheen kan.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:50

Als je een beetje googled naar mini weideslepers of bakvlakkers kom je ook kleinere tegen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:49

Als je bodem al zo hard aangestampt is helpt harken ook niet meer. Laat één keer per jaar een loonwerker met een tandeneg je bak een keer diep eggen (60 cm). Kost je max. 80 euro (uurtje werk, hooguit) en je bent een jaar klaar. Vlak houden kun je dan zelf met je Shet en een autobandensleep (of een klein weidehek, of een pallet, of een betonmat)

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 11:54

De paddock is een half jaar terug zo omgewoeld, dus er zit nog genoeg lucht in, het gaat echt alleen om het bovenste laagje. Wat ik al zei, we doen het nu met de hand met een gewone hark.
Ik zoek gewoon een kleine sleep zodat ik met mijn shet dat kan gaan doen.
Het gaat nu niet om een discussie over het wel of niet slepen van mijn paddock. Ik ben gewoon benieuwd naar waar ik dit kan vinden, of zelf goed kan maken, omdat ik dit zelf nog niet gevonden heb.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:10

er adverteerd regelmatig iemand met sleepjes voor paarden of voor de auto op bokt.

misschien dat je hem via de zoekfunctie kunt vinden.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:13

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 18:52

Ja die had ik ook gevonden! Die heb ik een pb gestuurd maar die heeft ze helaas niet meer