Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Charlotte8 schreef:Hoi,
Klinkt allemaal erg naar en pijnlijk voor je paard.
Maar ik zou als ik jou was op de site van hoefnatuurlijk.nl kijken en er een hoefsmid naar laten kijken die het paard zonder ijzer bekapt.
de zool word dun doordat het paard op ijzers staat! lees de uitleg op hoefnatuurlijk.nl en je gaat begrijpen waarom een paard geen ijzers nodig heeft... de mens denkt dit!
En het paard steiler op de hoeven laten staan.. daar word het absoluut alleen maar erger van er komt dan veel druk op de voorkant waardoor zelfs het hoefbeen los kan laten.
Ik zou er als ik jou was nog goed over nadenken... anders is je paard nog erg lang kreupel en blijft ze dat misschien ook.
Succes!
Friezuhn schreef:Ik zal op andere sites zoeken,
Maar slofjes eronder doen en dan nog beslaan?
Is dat niet iets, de slofjes beschermen dan de dunne hoef zool.
scoxxx schreef:Mmm, vreemd advies.
De paarden met dunne zolen bekap ik zelf vrij "specifiek": sowieso nooit zoolmateriaal weghalen in het teengedeelte, altijd een klein hoefwandrandje laten staan (indien blootvoets), platvoeten gewoon respecteren zoals ze zijn.
Bovenal hielen niet gaan "opkweken". Hielen van platvoeten zijn vaak veels te zwak als ze langgroeien, deze slaan om en binnen no time krijg je (een vorm van) ondergeschoven verzenen waarbij de beenstand naar achter breekt zeg maar.
Kortom: ultiem vreemd advies van deze paardenkliniek.
De paarden met dunne zolen in onze kudde lopen blootvoets, hebben een specifieke manier van bekappen en lopen blootvoets gewoon over asfalt te draven.
Kortom zoek een goede hoefsmid die correct bekapt. Bekappen is de basis. Zoek niet de oplossing met allerlei vreemde ijzer-oplossingen die slechts zeer tijdelijk zullen zijn en zo te lezen meer slecht dan goed zullen doen op de lange termijn.