pensionstal beginnen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

coca_cola

pensionstal beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 17:21

Hallo allemaal,

ik en mijn vriend hebben een huisje met land op het oog voor onze pony's. Maar mocht dit doorgaan lijkt het ons leuk een kleinschalige pensionstal te beginnen. Nu vroeg ik mij af.. Wat komt hier bij kijken? (Buiten de stallen, het land, en het werk om).

lrm

Re: pensionstal beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:34

hooi/stro/brok aanschaffen elke week/maand. afvoer van mest.

coca_cola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 17:36

Ik bedoel eigenlijk meer kwa verzekeringen. Ik weet of je zo een stal mag beginnen of dat daar ook eerst allemaal regels en stappen voor zijn.

Kwa de stal is het hele plan uitgewerkt :j Ook zijn alle kosten (Overdreven ruim) al op papier gezet.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:37

lrm schreef:
hooi/stro/brok aanschaffen elke week/maand. afvoer van mest.

+ altijd volk over de vloer...
Je bent verantwoordelijk voor de paarden die gestald zullen worden dus daar zul je ook een verzekering voor moeten afsluiten
Inschrijven bij de Kvk want je mag zoiets niet zwart doen...

coca_cola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 17:39

Ja dat zijn de dingetjes waar ik nog niets over gevonden heb!

Het gaat overigens wel in Duitsland gebeuren, ik weet niet of het er daar anders aan toegaat?

We willen overigens dubbele opritten gaan maken. Dus het huis afzonderlijk houden. Ook komen mijn pony's in een andere stal. (Vanwege dat we wat koetjes willen houden. Mijn pony's komen samen met dek oei onder een dak)

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:42

coca_cola schreef:
Hallo allemaal,

ik en mijn vriend hebben een huisje met land op het oog voor onze pony's. Maar mocht dit doorgaan lijkt het ons leuk een kleinschalige pensionstal te beginnen. Nu vroeg ik mij af.. Wat komt hier bij kijken? (Buiten de stallen, het land, en het werk om).

wij hebben eens op school gekeken of je hier winst mee zou draaien, of verlies(ik zit op t prinsentuin college Paardehouderij/paardensport)

we hebben t gedaan met maar een paar paarde, en een stuk of 20.
en we kwamen erop uit dat je er heeel veel geld aan besteed, maar niet zoveel terug krijgt in t begin,
pas als je een groot bedrijf hebt, kun je er meer aan verdienen,

t zelfde is met paarden zadelmak maken(als je ze thuis op training houd) heb je weinig winst mee,

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:44

oke dat was niet helemaal duidelijk in je vraag.

idd bij de kvk inschrijven. maar anders even daar heen bellen en info vragen.
hoe het precies in duitsland gaat, nederland kan daarin natuurlijk heel anders zijn.

xtweety: ik ben het daar niet helemaal mee eens. het ligt eraan hoe je het aan gaat pakken.
natuurlijk ben je enorm veel tijd eraan kwijt. maar misschien kun je door bv 3 paardjes op stal te nemen al je eigen paard "gratis" gestald hebben bij jezelf.
het is gewoon groter aanschaffen.

en ook met zadelmak maken kun je best winst draaien. je moet er alleen beter over nadenken.

coca_cola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 17:46

Het is de bedoeling geen bak neer te leggen. Alleen stallen en weides. Als je bij desbetreffend huis (Wat we op het oog hebben) de oprit op komt heb je rechts het huis, rijdt je de oprit verder door sta je in het bos.
Dus een perfecte locatie.

Mischien dat er toch een bak komt maar zoals nu in de planning niet. Wel komt er een apparte weide waarin wel gereden mag worden. Maar een luxe bak zal er pas na een tijdje komen. (Huis moet ook nog helemaal verbouwt en dat willen we eerst af hebben).

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:53

een zandpaddock is met de meeste soorten bodem toch wel aan te raden zodat de paarden ook bij slecht weer naar buiten kunnen zonder dat ze je wei helemaal vertrappen... Als je die ruim genoeg maakt kan er gelijk in gereden en gelongeerd worden. Dat is toch echt wel een pre bij pensionstalling...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:56

Volgens mij heb je een vergunning nodig als je meer dan ..... paarden op je land wilt houden (geen idee wat het aantal is, maar dacht wel dat je per zoveel paarden een max hebt en anders een vergunning aanvragen?)

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 07:33

Ik denk wel dat je een rijbak moet aanleggen (met verlichitng en een wasplaats met warm en koud water).
Dit is toch wel een minimum als je wat wilt gaan verhuren. Anders krijg je er nooit iets van winst uit.
Je kan dan (in NL) misschien net 100 euro vragen per maand terwijl je met faciliteiten hoger uitkomt.
En bedenkt welke services je biedt. Zelf uitmesten/zelf buitenzetten, dat soort dingen.

En alles kost nu eenmaal geld. Als je een serieus bedrijf wilt opzetten dan moet je daarin investeren. Daar ontkomt je waarschijnlijk niet aan.

coca_cola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 08:51

Er zal dan een was/poets plaats komen met koud water.
Mesten voeren en alles wil ik zelf gaan doen. word volledig pension.

dan zal ik eens gaan informeren wat goed rijzand is en waar dat te halen is.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:53

Realiseer je je wel dat de pensionprijzen in Duitsland een stuk lager liggen dan in NL?

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:09

Daarbij waar in Duitsland ga je wonen?, is er wel vraag nar pensionstalling, zit er al veel concurrentie.
Daarbij zijn de Duitsers aardig veeleisend.

coca_cola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 09:13

We gaan net over de grens wonen. ter hoogte van gelderland.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:17

een kennis van mij is een pensionstal in duitsland begonnen, in spahnharrenstate. en die is zeker succesvol!! de stal stond binnen 3 maanden vol! maar die is dan ook wel heel groot, en megagrote rijbak buiten, en een mooie binnenbak. en de prijzen zijn idd niet hoog. maar zij geeft er nog les bij. een is daarbij ook heel suc6vol.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:23

Lastige klanten := Niet te vergeten :')

coca_cola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 09:26

Ik wil geen hele grote stal beginnen. voor een echt grote stal zou ik te weinig land hebben. Beessies moeten naar buiten kunnen. zat te denken aan zes of acht stallen.

vreedenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:13

Kijk ook naar BTW, als je bedrijfsmatig bezig bent kun je je BTW terug vragen. Als je hobbymatig bezig bent kan dit niet. Via deze link vind je meer informatie http://www.sectorraadpaarden.nl/btw.html#BTW pensionstalling. Voor verzekeringen zou ik gewoon even contact opnemen met een verzekeringsmaatschappij, zij kunnen je daar meer over vertellen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:21

KVK is niet verplicht als je bijvoorbeeld een eenmanszaak opzet aangezien je dan als natuurlijk persoon gezien wordt die in privé aansprakelijk is voor schulden. Verder zou ik vooral goed kijken naar aansprakelijkheidsverzekeringen en natuurlijk niet onbelangrijk blijf je ernaast werken/heb je andere inkomsten? Zo niet dan een arbeidsongeschiktheidsverzekering waarbij je heel goed op moet letten of het rijden van wedstrijden enz wel meeverzekerd is!